הדיווח - וההכחשה

"'פייזר' עושה ניסויים על בני אדם בישראל"

דיווח כי ועדת הלסינקי צפויה לטעון כי ההסכם בין ישראל לחברת פייזר הוא מחקר קליני הוכחש על ידי פרופ' איתן פרידמן: "החיסון אושר, הדיון הוא על אחריות הועדה" (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת הלסינקי הממונה על פיקוח ניסויים בבני אדם בישראל, צפויה לפרסם חוות דעת נגד ההסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר - כך נחשף היום (שני) בעיתון כלכליסט.

לפי הדיווח של אדריאן פילוט, הטענה היא כי המחקר המבוצע על ידי חבר פייזר, המקבלת את המידע ממדינת ישראל בתמורה להקדמת החיסונים, מהווה מחקר קליני. במילים אחרות: ניסוי בבני אדם.

גורם בכיר המעורה בפרטים צוטט בכתבה ב'כלכליסט' אומר כי "מקריאת החוזה שנחתם בין ממשלת ישראל לחברת פייזר עולה באופן חד משמעי, ברור ושלא משתמע לשתי פנים כי מדובר במחקר קליני לכל דבר ועניין, וככך, היה חייב באישור ועדת הלסינקי".

הוא הסביר כי זה מה שיהיה כתוב בחוות הדעת, תוך שהוא מבהיר: "אין כל פסול במחקרים קליניים, להיפך, אבל מחקרים קליניים (ניסוי בבני אדם) חייבים לקבל את אישור הוועדה, וכמובן, מהאנשים שעליהם מתבצע הניסוי תוך מתן זכות הסירוב להיות חלק מניסוי. אלו דברים בסיסיים ביותר".

חוות הדעת תועבר למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי כבר בימים הקרובים, וייתכן כי כבר היום.

פרופ' איתן פרידמן, יו''ר ועדת הלסינקי, מסר ל'כלכליסט' בתגובה כי הוועדה תעביר את עמדתה באופן מסודר ובדרכים המקובלות - ולא דרך התקשורת.

בהמשך, בסרטון שפרסם הבהיר פרידמן כי אין כל בעיה בחיסון לקורונה והוא לא נמצא כעת בשלב של ניסוי קליני, אך הסביר כי המשפטנים בוועדה רוצים לוודאות כי זכויותיהם של אזרחי מדינת ישראל, נשמרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר