לראשונה בעולם

קרנית מלאכותית הושתלה בעינו של אדם עיוור

לראשונה בעולם ולראשונה בבני אדם הושתלה קרנית מלאכותית בעינו של אדם עיוור; עד כה הושתלו קרניות ביולוגיות מתורמים; המטופל שלא ראה מספר שנים, חזר לראות יום לאחר הניתוח (בריאות)

מהלך הניתוח (צילום: דוברות בילינסון)

לראשונה בעולם הושתלה בבית החולים 'בילינסון' קרנית מלאכותית בטכנולוגיה חדשה. הקרנית, שהיא פרי פיתוח ישראלי של חברת קורנית ויז'ן, הושתלה בעינו של ג'אמל פוראני בן 78 מחיפה שאינו רואה כבר מספר רב של שנים בגלל דחיית שתלי קרנית קודמים.

המטופל עבר מספר רב של ניתוחים בהם ניסו להציל את ראייתו באמצעות השתלות קרנית ביולוגיות מתורמים - וכולן כשלו. הוא נמצא מתאים להיות המטופל הראשון בעולם שיעבור את השתלת הקרנית המלאכותית. רופאי מערך העיניים בבילינסון מאמינים כי זהו המוצא האחרון שיש לרפואה לתת לו על מנת להציל את מאור עיניו.

המהלך הניתוחי צלח ויום לאחר הניתוח ג'אמל, שלא ראה מספר שנים, חזר לראות. אשר הוא מוקף בצוות הרפואי ובבני משפחה נרגשים.

הטכנולוגיה שנמצאת בתהליכי ניסוי קליני, אושרה לשימוש על ידי משרד הבריאות הישראלי. שתל הקרנית פורץ הדרך, שעתיד להחזיר ראייה לעיוורים, פותח על ידי החברה הישראלית "קורנית ויז'ן" שהשלימה סדרה של ניסויים ובדיקות קפדניות בהתאם לתקנים המחמירים ביותר וכן בדיקות שהוכיחו את יעילות השתל ואת השתלבותו המוצלחת ברקמת דופן העין במודלים שונים בבעלי חיים.

הניסוי הקליני בבני אדם מתקיים בארץ בבילינסון, הוא יתבצע בשני שלבים ויכלול 10 עיוורים. בהמשך השנה הניסוי יורחב ויכלול חמישה בתי חולים מובילים בקנדה, בארצות הברית, ובצרפת.

מימין: פרופ' אירית בכר מנהלת מערך העיניים במרכז הרפואי וד"ר גלעד ליטוין, מייסד, יזם ומנהל רפואי חברת CorNeat Visio (צילום: דוברות בילינסון)

האתגר הניתוחי בהשתלות קרנית מלאכותיות הינו חיבור הרקמה הביולוגית והשתל המלאכותי בצורה מושלמת. הפיתוח של חברת קורנית מאפשר הטמעה של הקרנית המלאכותית בדופן העין של המטופל (לובן העין) בצורה מהירה ואפקטיבית וללא תגובה דלקתית חריגה

פרופ' אירית בכר מנהלת מערך העיניים בבילינסון: "הצלחת הניסוי בשתל של קורנית ויז'ן תביא בשורה של ממש עבור עיוורים רבים בעולם ועשויה לקצר ואף לבטל המתנה ארוכה של שנים להשתלות קרנית ביולוגיות (מנפטרים). אני מתרגשת לחבור לחברה ישראלית שפיתחה מוצר כחול לבן שעשוי להוביל שינוי משמעותי עבור מיליוני עיוורים בעולם".

הרב שלמה קופולוביץ, רכז שירות וקשרי לקוחות בבילינסון: "החדשנות של בילינסון מקבוצת כללית, מרכז ההשתלות הגדול בישראל, מציבה אותה בחזית הבריאות המתקדמת בישראל עם טיפולים פורצי דרך במגוון תחומים, בית החולים מותאם לצרכי המטופל החרדי שיכול בהשתלות ליהנות מהשירותים הרפואיים המתקדמים ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר