"לא עלה בידי"

אהוד ברק: אין הבשלה, לא אתמודד לתפקיד יו"ר 'העבודה'

בין השמות שעלו לאיוש התפקיד של יו"ר מפלגת העבודה, עלה שמו של אהוד ברק. הערב הוא מסביר את מה שקרה מאחורי הקלעים, מה שהוביל להחלטתו לא להתמודד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אהוד ברק (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מזים הערב (שני) את השמועות לגבי ריצתו לתפקיד יושב ראש מפלגת העבודה וטוען, כי עדיין אין הבשלה בתוך הגוש.

בפתח דבריו אמר ברק: "אני מודה מכל לב לכם חברי הנהלת מפלגת ה'עבודה' והפעילים מכל רחבי הארץ, על האמון המרגש המקופל במאות פניותיכם אלי לחזור ולעמוד בראש המפלגה, מפלגה שהקימה את המדינה ושהעיתה ביתי הפוליטי לאורך מרבית שנות חיי".

ברק הודה גם, "למאות אנשי המחאה שביקשו ממני לשוב, אלו הם חברי למאבק העיקש על דמותה של ישראל. המחאה הייתה במיוחד השנה, הלב הפועם של המאבק על עתידנו. מאות האלפים בבלפור, בקיסריה, בכיכר רבין ועל הגשרים ובצמתים הם נושאי הניצוץ שיוביל אותנו בסופו של יום לניצחון".

"השיקול העיקרי", הסביר ברק, "שעמד לנגד עיני הוא הסיכוי לאחד גוש גדול שיוביל להקמת ממשלה שתתמודד עם עומק המשבר האנושי-כלכלי, עם תעתועי הקורונה ועם שיקום אמון האזרחים בשלטון ובמוסדות הדמוקרטיה"‪.‬

"אני מתכוון לכינון ממשלה, שתפקיד מרכזי בהקמתה יהיה לגוש שלנו, שמאמין בביטחון לפני הכל, בשלמות העם שקודמת לשלמות הארץ, בהכרזת העצמאות כמסד ערכינו ובבעלותם של האזרחים על הישגיה של ישראל ועל פירותיהם".

ראש הממשלה לשעבר עבר להסביר מה קרה מאחורי הקלעים: "בבירור שערכתי עם כמעט כל הנוגעים בדבר, מצאתי הרבה רצון וכוונות טובות אך עדיין לא את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש כזה".

"לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש; 'יש עתיד', 'הישראלים' ו'העבודה' וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה, איחוד אשר בעיני הוא תנאי הכרחי להחלפתו של השלטון.

בלב כבד, בתנאים האלה הגעתי למסקנה שלא יהיה נכון שאעמיד את מועמדותי בבחירות ליו"ר מפלגת העבודה".

"אני מאחל", אמר ברק לסיום: "לכל המתמודדים ולמפלגה וחבריה, התמודדות הוגנת ובחירה מהירה ונכונה של היו״ר/ית הבא/ה. אני מביע תקוותי שאכן יימצאו טרם הגשת הרשימות, אצל הנוגעים בדבר, בהירות הראיה וכוחות הנפש לכונן את האיחוד הנדרש הזה לטובת כל אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר