צפו בתיעוד

בפתח תקווה ערכו מחאה על ביזוי בתיהכנ"ס

בראשות רב העיר פתח תקווה נערכה היום עצרת מחאה, כנגד הפורצים שחיללו את בתי הכנסת, תוך שהם מבזים את ספרי התורה ומשליכים אותם לארץ - בביזיון עצום • תיעוד (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
העצרת בפתח תקווה (צילום: רוטרניק)

בעקבות בתי כנסת שנפרצו הלילה (שני) בפתח תקווה, נערכה היום עצרת מחאה ברחבה הסמוכה לבתי הכנסת ברחוב שלומציון המלכה בפתח תקווה.

המחאה נערכה בראשות רב העיר הגאון רבי מיכה הלוי, שאף היה ראשון הנואמים. בדבריו אמר, שבכדי להתאבל על ביזוי התורה עלינו להתמיד בלימוד התורה ולהגביר את הלימוד, הקב"ה מוביל הכל לטובה, גם אם אנחנו לא רואים זאת.

בעצרת התפילה השתתפו כאמור הרב מיכה הלוי, הרב אוהד סטופל רב בית הכנסת ורב שכונת חן הצפון, ח"כ אליהו ברוכי מ'דגל התורה', שמעון ברגמן חבר מועצת העיר פ"ת וישראל פרידמן חבר מועצת העיר פ"ת ויו"ר דגל התורה בעיר.

כזכור, הפורצים, גנבו כלי כסף וכסף מזומן מקופות הצדקה שהיו במקום, אך בנוסף, כאמור, חיללו את ספרי הקודש.

בתי הכנסת שנפרצו הם סמוכים האחד לשני - בית הכנסת "אהבת דניאל" ובית הכנסת "חן הצפון", ברחוב שלומציון המלכה, הסמוך לצומת סגולה בעיר.

ראש העיר רמי גרינברג, שהפיץ את התמונות מבית הכנסת, הביע מחאה וזעזוע מהמראות הקשים והבטיח כי הדבר לא יעבור לסדר היום.

"לצערי, נחשפנו הלילה למראות קשים לאחר שנפרצו שני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון", כתב ראש העיר בהודעתו. "כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו ספרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום, ועל כן גורמי הביטחון בעיריית פתח תקווה יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין".

בהמשך, הודיע ראש העיר כי "במקביל לעבודת המשטרה שתימשך בתקופה הקרובה, הנחיתי את אגף האבטחה העירוני להגביר את פעולות האכיפה ולסייע ככל הניתן בתפיסת הפורעים חסרי הלב".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פתחה בחקירה בגין חשד להתפרצות לשני בתי כנסת, הלילה, סמוך לצומת סגולה בפ"ת. מהמקום נגנבו כלי כסף וכסף מזומן מהקופות במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר