בדיקות וחקירות

כוננות עזה בוושינגטון: מחר יושבע ג'ו ביידן

אלפי חיילים ושוטרים גודשים את רחובות הבירה האמריקנית לקראת השבעתו של הנשיא ג'ו ביידן מחר. הרחובות הסמוכים לבית הלבן נחסמו כבר לתנועה כליל מחשש למהומות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים נוחתים בוושינגטון (צילום: המשמר הלאומי )

25 אלף כוחות המשמר הלאומי נפרסו בוושינגטון לקראת השבעתו המתוכננת של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ביום רביעי, מחשש להפגנות ומהומות של תומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ או אפילו הטמנת מטעני נפץ.

הפעם האמריקנים לא לוקחים סיכון והבולשת הפדראלית ה-FBI ערכה בדיקות רקע לכל 25 אלף החיילים מחשש לשיתוף פעולה של מתקפה מבפנים על הטקס. זאת לאחר מחדל האבטחה החמור עם הפריצה של תומכי טראמפ לגבעת הקפיטול לפני כשבועיים, שעל פי הטענות הסתייעה גם באפשור של חלק מכוחות האבטחה במקום.

על פי הדיווחים, לא נמצאו איומים אמתיים למתקפה מבפנים וכי הצבא עורך בדיקות יסודיות מראש האם לחיילים יש קשר לאידיאולוגיות קיצוניות בכל מקרה. הבדיקה של ה-FBI היא רק למשנה זהירות.

"המשמר הלאומי של וושינגטון הבירה גם מספק הכשרה נוספת לאנשי השירות עם הגעתם כך שאם הם יראו או ישמעו דברים לא הולמים, הם ידווחו על כך לשרשרת הפיקוד", נמסר בהצהרת הצבא. "אין מקום לקיצוניות בצבא ואנחנו נחקור כל דיווח באופן פרטני וננקוט את הצעדים הדרושים. הצבא מחויב לעבוד בצמוד עם ה-FBI בזמן שהוא מזהה את אלו שהשתתפו במתקפה האלימה בקפיטול כדי לקבוע למי מהם יש קשר כלשהו לצבא".

כ-25 אלף אנשי המשמר הלאומי צפויים להיות בוושינגטון הבירה לקראת הטקס, לפחות פי שניים וחצי יותר מבטקסים הקודמים בהם השתתפו מאות אלפי בני אדם, כשהפעם מדובר בטקס סטרילי לחלוטין ועם מוזמנים בלבד כשהקהל אינו יכול להתקרב כלל לאזור.

על פי הדיווחים בארה"ב, עד כה נעצרו שני חיילים שהיו מעורבים במהומות בקפיטול, זאת כחלק מ-125 מעצרים שנערכו עד כה בעקבות האירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר