"הילדים שלי אומרים איתי קריאת שמע בשלט רחוק"

השבוע ב"נפלאות בפרשת יתרו" בחרנו לארח את מי ששמה לה למטרה להנגיש את מצוות האישה באהבה, בשמחה ובהנאה. קבלו את הרבנית אסתר סלומון משטפנשט (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: הלל רוזנברג)

פרשת יתרו היא השיא של כל הדרך שעברנו כדי להגיע לקבלת התורה, לרגע שהפך אותנו לעם. אבל בלי משה רבנו אי אפשר לקבל את דבר ה'. הקב"ה דיבר ונשמתם פרחה ואז הם ביקשו ממשה שיתווך להם את דבר ה' כי חששו למות שוב.

לנו, כנשים, יש חלק חשוב בקבלת והפנמת התורה. ״כה תאמר לבית יעקב״ – הקב״ה מורה למשה לתת את התורה בדרך אחרת לנשים ולגברים. ומי קודם? כמובן הנשים! כי הקב״ה יודע שאם אנחנו הנשים נקבל אותה, כל השאר כבר יסתדר.

וזו מטרת התוכנית "נפלאות בפרשה", לעורר ולעודד את נשי ובנות ישראל ללמוד וליישם בביתן, על ידי הוספה בקיום המצוות ובהידור, כי להשפעה של נשים יש אפקט אוטומטי על כל בני הבית שלהן.

אז אם גם את רוצה להשפיע על הבית שלך, להנהיג ולעשות שינוי לך ולמשפחתך – בואי להיות איתנו, כי התורה היא דרך חיים ומצוות האישה יכולות לייפות את הבית ולהפוך אותו לדירה נאה.

השבוע ב"נפלאות בפרשת יתרו" בחרנו לארח את מי ששמה לה למטרה להנגיש את מצוות האישה באהבה, בשמחה ובהנאה. קבלו את הרבנית אסתר סלומון משטפנשט, אמא למשפחה ברוכה וסבתא טריה, המדברת על הנהגת האישה בבית ועל מצוות האשה - חנ"ה (חלה, נידה והדלקת הנר), שעליהן מושתת הבית היהודי.

שאלנו אותה:

1. כל העולם מדבר על זמן משיח. איך הפרשת חלה קשורה להבאת המשיח?

2. מהו פרויקט המיליון?

תשובתה: לפני כ-5 שנים יצאנו במיזם ענק של הפרשת חלה. יש המון נשים שמעולם לא הפרישו חלה, חלק כי לא ידעו את ההלכות וחלק כי לא מכירות טכנית את התהליך ואנחנו הוספנו להן תובנות חדשות, עוצמה והעצמה.

בעידן לפני הקורונה זה היה ערב עוצמתי ומרגש. במהלכו הסברנו על התהליך ועל המשמעות, על הנשים במשמעות על העצמה. זה מורכב מלוגיסטיקה מסובכת, להביא את כל הציוד, הנפות והקערות לכל אישה ואישה, כל ערב וערב, באירועים שאנחנו עורכים ברחבי הארץ. חשוב להדגיש שהערב מיועד לאו דווקא לחרדיות ולדתיות, אלא גם לרחוקות - בעצם לכל אישה ואישה.

3. השבוע חל יום ההסתלקות של הרבנית חיה מושקא שניאורסון. חיה מלשון חיות. האם תוכלי לתאר איך הפרשת חלה מביאה חיות לנשים?

4. על קובץ המתכונים והסגולות של הרבנית

במהלך הסבב ברחבי הארץ, ראיתי את החוסר בקובץ שילקט הלכות תחינות, מתכונים, קליעות, סגולות ותפילות וניסים שקרו בזכות קיום המצווה החשובה הזו. אנחנו מחלקות את הקובץ הזה בכל ערב וערב שאנחנו עורכים וכבר הופצו למעלה מרבע מיליון עותקים. הקובץ מחולק חינם לכך דורשת.

5. איפה בעולם ערכתם את הפרשת החלה?

מאילת ועד מטולה, אפילו ארגנטינה, בואנוס איירס, רומניה, ארה"ב, אביבים, שלומי בצפון הרחוק. השבוע לבד היינו בכל הריכוזים החרדיים ובתל אביב, חולון וירושלים - מעל 700 נשים. באשדוד, אלעד ואתמול בבני ברק - כ-500 נשים.

6. מה החיבור לצדיק משטפנשט?

זהו פרויקט שיצאנו איתו כמתנה לצדיק משטפנשט ואנחנו מחברות איתו את הנשים להשם ולצדיק - ובכך מתברכים ורואים ישועות וניסים וישועה פרטית של כל אחת ואחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר