משבר הקורונה

ירידה חדה ברכישות מוצרים בכרטיסי אשראי

כמעט שנה לתחילת הקורונה, והמכה הכלכלית מתחילה להיראות: על פי נתוני חברת שב"א ישנה ירידה משמעותית בשימוש בכרטיסי אשראי, יחסית לשנה שעברה (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כמעט שנה לתחילת הקורונה והמכה הכלכלית מתחילה להיראות גם בקניות. על פי נתוני חברת שב"א המנהלת את תשלומי כרטיסי האשראי בישראל, ישנה ירידה משמעותית בשימוש בכרטיסי האשראי יחסית לשנה שעברה. בינואר הנוכחי עמד היקף השימוש על 27.6 מיליארד שקל, ירידה של 11% מינואר 2020.

המומחים מסבירים כי ירידה זו מצטרפת לעלייה המשוערת של בין 6-8% מידי שנה כך שמדובר בירידה משותפת של כ-18 אחוז.

על פי נתוני שב"א, המתפרסמים ב'כלכליסט', הסגר השלישי טוב יותר מהסגר הראשון בו הייתה ירידה של 38 אחוזים, לעומת זאת בסגר השני היו ירידות של 7% בלבד.

באופן מפתיע, הירידה משמעותית גם ברכישות ברשת שהיו אמורות דווקא להראות עלייה לנוכח סגירת החנויות הפיזיות. בינואר עמדו הרכישות ברשת על 18.2 מיליארד שקל ירידה של 11.4% יחסית לינואר 2020.

באופן כללי ב-2020 עמדו רכישות האונליין על 198 מיליארד שקל, עלייה של קרוב ל-15% לעומת 2019. עסקים רבים פתחו חנויות מקוונות לאחר הסגר הראשון, ורבים עברו לרכישות באונליין מחוסר ברירה.

רכישות האונליין היוו ב-2020, 57% מהעסקאות בכרטיסי אשראי לעומת 51% ב-2019 (הנתונים מתייחסים לרכישות באתרים ישראליים מבלי להתייחס לאתרים הסיניים או אמזון).

הענפים שסבלו הכי הרבה מהירידה: ענף ההלבשה וההנעלה שספג ירידה של 51% בממוצע הרכישות היומי וענף מוצרי החשמל וכלי הבית שספג ירידה של 28% בינואר השנה לעומת ינואר אשתקד.

"ינואר, שכולו היה תחת סגר חלקי ומהודק, הביא לירידה בהוצאות של הישראלים בשל ההגבלות על התנועה ועל המשק וסגירת חנויות הרחוב, מרכזי הקניות והקניונים. עיקר הירידה היתה ברכישות פיזיות, אבל גם נרשמה ירידה ברכישות בעסקאות ללא הצגת כרטיס, דבר שלא קרה מאז הסגר הראשון והוא זה שהוביל לירידה כוללת בהוצאות של הישראלים", אמר מנכ"ל שב"א משה וולף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר