אגף התזונה במשרד הבריאות: "המנעו ב'משלוח מנות' ממוצרים הנושאים את הסימון האדום!"

רגע לפני שאתם צובאים על המרכולים ומעמיסים את העגלות בכל-טוב בכדי לקיים בהידור את מצוות 'משלוח מנות איש לרעהו' במשרד הבריאות מזכירים את כללי הבריאות (בריאות)

מתוך קמפיין משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

רגע לפני שאתם צובאים על המרכולים ומעמיסים את העגלות בכל-טוב בכדי לקיים בהידור את מצוות 'משלוח מנות איש לרעהו', במשרד הבריאות מבקשים להזכיר כי דווקא השנה, כדאי להתאים את משלוח המנות לתקופה.

"חשוב להקפיד על מסגרת אכילה בריאה גם בחג הפורים. מכיוון שלתזונה השפעה על הבריאות באופן מיידי וארוך טווח. צריכת מזון מאוזנת, ובהתאם להנחיות התזונתיות הלאומיות, בשגרה ובימי חג, תגן על הילדים והנוער מפני פגיעה בריאותית. הקפדה על מסגרת גם בחג תעזור להם להתמיד באכילה בריאה גם בעיתות משבר ושינוי שגרה" מסבירים באגף התזונה במשרד הבריאות.

מומחי משרד הבריאות ריכזו עבורכם מספר עקרונות, על פיהם כדאי לבנות את מסגרת משלוחי המנות, כשבראש ובראשונה ההמלצה היא על בישול ביתי. "הכנה עצמית של המשלוח בבית תמיד עדיפה על מוצר קנוי ואין מניעה מבחינה בריאותית בתקופת קורונה להכין מאכל ביתי, בהגשה כמשלוח אישי ולא בתפזורת" אומרים באגף התזונה ומוסיפים "כי יש להקפיד על אריזות קטנות שימנעו כמות גדולה של אכילה לא בריאה".

פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת אגף התזונה במשרד הבריאות מבקשת גם להדגיש את החשיבות בכך שהמוצרים ברשימה לא יהיו עם הסמל האדום המציין כמות גבוהה של סוכר, שומן רווי או נתרן.

אנדוולט אף ממליצה על הפתעות משמחות במשלוח המנות: "ניתן להוסיף למשלוח המנות מגוון הפתעות משמחות בהתאמה לגיל כגון מדבקות, רעשנים וכדומה. כמו כן מומלץ להדגיש את ערך הנתינה באמצעות חשיבה יצירתית ועשיה אישית שמתאימה למשלוח המנות".

מומחי משרד הבריאות מציינים כי על מנת לאפשר לכל ילד לקחת חלק במנהג זה, חשוב לכוון למשלוחי מנות צנועים, בגודל ובכמות, זאת לצד הקפדה על בטיחות המזונות והמשחקים שצריכים להיות בטוחים לגיל הילדים. במידה ויש ילד עם אלרגיה בגן או בכיתה, חשוב להקפיד על משלוחי מנות אחידים ללא האלרגן אליו הם רגישים וכך נייצר לילדים סביבה מאפשרת בריאות גם בחג הפורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר