לבחורי הישיבה

חבר 'המועצת' הגר"ש בעדני: "אם לא מתחסנים עלול לקרות דברים קשים"

במענה לשאלת ראשי ישיבת בני יששכר, הסביר הגר"ש בעדני את החובה ליטול את החיסון נגד נגיף הקורונה גם לבחורים; "חייבים להתחסן. אחרת עלולים להיפגע. עלולים להיות דברים קשים" (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ש בעדני (צילום: באדיבות המצלם)

לפני כשבועיים משרד הבריאות הודיע כי גם נערים מעל גיל 16 יכולים להתחסן. אך הרבה בחורים פוחדים ונמנעים מליטול את החיסון. חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, הבהיר את החובה ליטול את החיסון.

את הדברים אמר חבר המועצת לראשי ישיבת בני יששכר בעיר חדרה, אך כיוון לכלל בחורי הישיבות הנמנעים מליטול את החיסון.

ראשי הישיבה הקטנה "בני יששכר" בחדרה, פנו אמש (רביעי) אל הגר"ש, בעקבות החשש של חלק מהתלמידים והוריהם ליטול את החיסון.

בתגובה, השיב הגר"ש בעדני להנהלת הישיבה, כי "חייבים להתחסן. כך גדולי הדור פסקו. אחרת עלולים להיפגע. עלולים להיות דברים קשים".

"אני עשיתי חיסון". העיד הגר"ש והוסיף, "ראיתי שגדולי הדור עושים חיסון, אז גם אני עשיתי, כיוון שהקב"ה לא יכשיל אותם".

לגבי החששות מהחיסון אמר הגר"ש: "אין בזה ממש, והדברים פשוטים. כעת הסכנה היא מוחשית וידועה, מצד שני יש חולמי חלומות שמצאו חשש רחוק, אולי בעוד כמה עשרות שנים זה יזיק. לא דוחים נפש בגלל סברא כזו. הרשות ניתנה לרופאים לרפא, הם מכירים ויודעים, ויש להם נאמנות".

"גם אם יש חשש רחוק כזה", הוסיף חבר המועצת והסביר, "זה רק חשש בעלמא. אדם שהולך ומתחסן כדי שלא יזיק ולא יגרום לאחרים לחלות או חלילה וחס גרוע מזה, הרי הוא מקיים מצווה לעילא. והאמת היא שזה פלא גדול שצריך לעורר ולדבר על דברים פשוטים כאלה, ואם לא על זה ציוותה אותנו תורה לשמור מאוד על נפשותינו, אז היכן כן צוותה אותנו?".

"אלא מאי, יש חולמי חלומות, אם אומרים להם דברי טעם - יגידו לך שבידיהם יש מסמכים סודיים שהצליחו להשיג, יגידו לך שכל הרופאים נוגעים בדבר, ובסתר הרופאים לא באמת ממליצים להתחסן. כל הדברים הללו הן עורבא פרח, סיפורים מוזרים שאדם מן היישוב לא אמור להתייחס אליהם בכלל, וזה תמוה שאנחנו צריכים להתייחס לבדיות הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר