צפו בתיעוד

כך נראה שיגור של ננו-לוויין ישראלי לחלל

TAU-SAT1, הננו-לוויין המדעי הראשון של אוניברסיטת תל אביב, שוגר לחלל הערב מסוכנות החלל של נאס"א בווירג'יניה • צפו בתיעוד של רגעי שיגור הלוויין הזעיר (מעניין, בעולם)

(צילום: אוניברסיטת תל אביב)

TAU-SAT1, הננו-לוויין המדעי הראשון של אוניברסיטת תל אביב, שוגר לחלל הערב (מוצאי שבת) מסוכנות החלל של נאס"א בווירג'יניה.

הננו-לוויין אופיין, פותח, הורכב ונבדק במסגרת המרכז לננו-לוויינים בקמפוס, בשיתוף פעולה בין הפקולטות להנדסה ולמדעים מדויקים למרכז למחקר גרעיני שורק.

רופ' קולין פרייס, ראש החוג ללימודי הסביבה על שם פורטר אמר: "זהו יום חג לאוניברסיטה. אנחנו חלק ממהפכת 'החלל האזרחי החדש', לעומת 'החלל הישן' שבו רק חברות גדולות עם תקציבי ענק וצוותים גדולים של מהנדסים יכלו לבנות לוויינים".

"לפני כמה שנים הקמנו באוניברסיטה את המרכז לבניית לוויינים קטנים, ולשמחתי הצלחנו להוכיח שבעזרת תכנון נכון, מזעור ואפיון של טכנולוגיות רבות, ניתן לבנות לוויינים קטנים ותוך שנתיים לשגר אותם לחלל בתקציבים נמוכים משמעותית ממה שהיה מקובל בחלל הישן".

ד"ר עופר עמרני, ראש המעבדה ללוויינות זעירה באוניברסיטת תל אביב עדכן כי "מדובר בננו-לוויין, או לוויין זעיר, מסוג 'לוויין קובייה'. מידותיו של הלוויין הן 10 על 10 על 30 ס"מ, כמידותיה של קופסת נעליים, והוא שוקל פחות מ-2.5 ק"ג. TAU-SAT1 הוא הננו-לוויין הראשון שתוכנן, נבנה ונבדק באופן עצמאי באקדמיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר