המגיפה שבעקבות המגיפה

להיגמל או לא להיות: כך מצילים חיים של רבבות

לאור המצב ולאחר שלושה עשורים של פעילות ענפה ומצילת חיים, המרכז הגדול לגמילה - 'רטורנו' עומד להקים מערך חדש ונחוץ – ברכתו ונחישותו של שר התורה לייעץ ולסייע. - ואיך הכל התחיל ממכתב מצמרר אחד (חרדים)

הרב אקשטיין בהתייעצות אצל שה"ת במהלך ימי הקורונה (צילום: באדיבות המצלם)

בתום הלוויית פילנתרופ יהודי במקסיקו, ניגשה היתומה בת ה-12 לרב איתן אקשטין והגישה לו מכתב, כשפתח הרב את המעטפה וקרא מספר מילים בודדות, הוא לא דמיין שברגע זה חייו הולכים להשתנות מקצה לקצה, מוקדשים למטרה אחת בלבד...

הרב איתן היקר לא נותר לי כח לחכות יותר לעזרה"צוואתי אליך שתעשה הכל כדי לעזור לאלה שעדיין מחכים"

אלו היו מילותיו האחרונות והמצמררות של הנפטר, שסיים את חייו באופן טרגי לאחר שצרך מנת יתר של חומר מסוכן וממכר.

באופן אירוני למדי דווקא אותו אדם לא היה חסר לו מאומה בחייו, פרט לזה שלא היו לו חיים, אלא מסכת ייסורים של תלות בחומר ממכר ובעיקר חוסר יכולת לקבל את העזרה והטיפול הראוי והנדרש שללא ספק היה מציל את חייו.

האב המכור שנאלץ לגנוב מכספי בנו

שאול התיישב בפעם המי יודע כמה אל מול דוכן הלוטו, אך הפעם בניגוד לאלפי הפעמים הקודמות הפעם תחושות איומות החלו להציף אותו וליבו נשבר לרסיסים הוא הבין שמשהו לא תקין וכי המציאות חייבת להשתנות.

רק דקות קודם לכן, מתוך איבוד חושים מוחלט, ניגש בלית ברירה אל קופת החיסכון של בנו יואב בן ה-5 שלף מספר מטבעות וירד מביתו לסניף הלוטו הקרוב וביקש את כרטיס הגירוד האטרקטיבי.

ברגעים אלו כמו סרט איום ונורא החלו לרוץ במחשבותיו תלאות וסערות חייו.

איך בחר לבזבז את כל החסכונות של חתונתו בשביל חלומות בלתי מציאותיים של זכיות בפיס, כיצד איבד את כל עולמו ומיטב כספו לטובת חיי הימורים ממכרים ועלובים עד למצב בו נאלץ לגזול את מעט הפרוטות של בנו כדי לספק את יצרו.

רגע לפני יאוש מוחלט, כשהבין ראובן שהוא כבר לא שולט במציאות חייו וכי אין דרך חזרה ופתרון הולם לחובות הכבדים אליהם נקלע מתוך התמכרות מוחלטת להימורים, פנה באופן נואש למרכז רטורנו לגמילה וביקש עזרה.

ראובן, החל תהליך מקצועי במסגרת המרכז וצוות מיומן התאים לו טיפול הולם ומתאים והלא יאומן אכן קרה, בתוך תקופה לא ארוכה ,החל ראובן לראות את האור בקצה המנהרה תהליך הגמילה הוכיח את עצמו וחייו של ראובן אט אט חזרו אליו במתנה בזכות הצוות המוכשר והמסור של רטורנו.

המקרים האלו תופתעו לשמוע, או שלא, קורים אצל אנשים יקרים שכולנו מכירים, במשפחות הכי טובות, וההתמכרויות הם לשלל דברים ופיתויים שרק הולכים ומתרבים מיום ליום רחמנא ליצלן.

מי שפוגש את אותם אומללים מידי יום הוא הרב איתן אקשטיין שמאז אותו מקרה כאוב לפני 30 שנה, שנחרט עמוק בליבו, החליט להיכנס לעובי הקורה, ולייסד את מרכז 'רטורנו' - גוף מקצועי שייתן מענה ראוי והולם לכל אותם חסרי ישע שנשמתם ונפשם כלואים ומשוועים לעזרה.

הרב אקשטיין שקשר את נפשו בנפשם צבר במהלך השנים מוניטין וניסיון עשיר עם הקמת שלל אגפים, סדנאות, מיזמים ייחודיים ותכניות טיפול בהתאמה אישית הכוללים לווי רציף עד לקבלת התוצאה הרצויה ולהבטיח עתיד וחיים חדשים, בריאים ושלווים של המטופל ומשפחתו.

הקורונה – גן עדן להתמכרויות ולמסכים

מאז פרוץ מגפת הקורונה, חלה עליה קיצונית בהיקף תופעת ההתמכרויות אצל מבוגרים ונוער.

הבדידות, חוסר התעסוקה, הניכור החברתי, חוסר הוודאות והלחץ הנפשי הרב הובילו לעלייה משוערת של עשרות אחוזים במספר המכורים בישראל.

לאור המציאות הקשה שנוצרה, הקימו לאחרונה ברטורנו מערך ייחודי המצטרף לשאר הפעילויות במרכז הגמילה: "תוכנית החירום להצלת נפשות בישראל"

התוכנית הינה מערך מקצועי מקיף אשר שם לו ליעד לאתר מקרי התמכרות חדשים בקרב נערים צעירים ולמרבה הצער אף בעלי משפחות שעל רקע המצב הידרדרו להרגלים שלילים ומסוכנים.

לאור הנסיבות רבים מהם פונים לקבל עזרה בין היתר נרשמו פניות רבות לאחר שישנם כאלו שמצאו עצמם מכורים ומבלים ימים ולילות אל מול המסך הדיגיטלי המרצד וכתוצאה מכך שגרת חייהם השתבשה והופסקה לחלוטין וזקוקים כעת ליד מכוונת שתביא מזור לבעיה הקשה.

גדול הדור מלווה בכל צעד

לאור הרגישות הגדולה שבנושא, והתופעה המורכבת של עוד ועוד פניות ומקרים מסובכים מקרב המגזר החרדי, צפים שאלות נוקבות וכבדות משקל ביחס לטיפול המתאים והנכון בחלק מהמקרים.

לשם כך, ומזה שנים ע"ג שנים, נוהג מייסד רטורנו להיכנס אחת לתקופה למעון קודשו של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי להציב בפניו את השאלות הנוקבות, לעדכן על כל צעד ושאל ולבקש עצה וברכה בכל מעשה ידיו.

"לפני כחמש עשרה שנים" משתף הרב איתן אקשטיין בערגה "נכנסתי עם שאלה קשה מאד שעלתה בתחום ההתמכרויות. הרב היה מאד נחוש לגבי דרכי הפעולה בבעיה שהעליתי בפניו, מה שהדהים אותי לגבי הראיה

הרחבה והאין סופית של הרב בנושאים כל כך מורכבים ומקצועיים"

לקראת לקראת הפרויקט החדש להצלת נפשות, נכנס שוב לפני מספר לחדרו של מרן, לבקש את ברכת קודשו ומספר "כשנכנסתי לקבל משר התורה ברכה

לפרויקט אותו אנו עושים, הוא ביקש שאשב ואספר לו מה מדובר, מאד התרגשתי כשהוא בירך את כל העוסקים במלאכה ולהצלחה גדולה במשימה הקדושה" משתף הרב איתן בהתרגשות את רשמיו מהביקור הנאצל.

מה הלאה? הקמת מערך חדש והזדמנות לקחת שותפות.

כיום, עם אלפי בוגרי רטורנו שזכו בזכות רוחו וחזונו של הרב אקשטיין לקבל את חייהם במתנה ולאחר שלושה עשורים רווי פעילות והצלחה ברוכה מקימים ברטורנו מערך חדש להצלת נפשות.

במערך שלושה מוקדי עשייה עיקריים:

1.דירת קליטה, מעבר והכנה והכנה מקצועית לטיפול כדי לשמור על המוטיבציה של המטופל לשתף פעולה עם הסיוע.

2. קו החם לסובלים מהתמכרויות מתוך ההבנה כי חלון ההזדמנויות המאפשר להגיע אל הנקודה הפנימית של המכור, להושיט לו יד ולהצליח לדבר אל ליבו.

3. סיירות שטח שתגיע לנקודות ציון מועדות ותאתר מקרים קשים המצריכים התערבות וטיפול מציל חיים של גמילה ושיקום.

לשם כך יערך היום יום שני ומחר יום שלישי קמפיין היסטורי בשיתוף חברת צ'רדי למען הקמת המערך הכל כך חיוני ונצרך.

בזכות התרומה שלכם נוכל להקים מערך שלם של סיירות במוקדי הסיכון הרלוונטיים בזכותכם נאייש את המוקד החם, לאתר את המצבים הקשים בשטח ולהוות משענת לזקוקים למענה ואוזן קשבת ובזכותכם לשכן

בדירות הייעודיות את המטופלים ולהושיט יד למי שכבר הרימו ידיים.

לחצו כאן הרימו תרומתכם וטלו כעת חלק במצווה גדולה וחשובה זו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר