מקום פרטי

זו הסיבה לביטול הקנס בחתונה בגבעת זאב

אבי החתן מהחתונה השנויה במחלוקת בגבעת זאב, קיבל דו"ח על סכום של 5,000 שקלים, אך הוחלט לבטלו ולא בגלל שהמשטרה הייתה צודקת או אשמה • זו הייתה הסיבה (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
החתונה בגבעת זאב (צילום: לפי סעיף 27א)

לפני כשלושה חודשים נערכה חתונה חרדית חרדית בגבעת זאב, ששמה נחקק כ'חתונת הדמים', בעקבות האלימות המשטרתית. היום (שני) דווח בחברת החדשות, כי הקנס בסך 5,000 ש"ח שניתן לאבי החתן - בוטל.

על פי הדיווח, הסיבה לביטול הדו"ח לא נעוצה מחרטה של המשטרה על האירוע השנוי במחלוקת, אלא בשל כך שהאירוע נערך בשטח פרטי ולשוטרים הייתה סמכות לרשום דו"ח (הסמכות לדו"ח בשטח פרטי - ניתנה לשוטרים רק חודש אחרי האירוע) רק על אירוע במקום ציבורי, לכן הדו"ח שנרשם על אירוע במקום ציבורי - בוטל.

בשל ביטוח הדו"ח הנ"ל, ככל הנראה המשטרה תאלץ לבטל את כל הקנסות שחילקה עד חודש נובמבר על התקהלות בבתים פרטיים.

במשטרה טענו תחילה כי לא הייתה עבירה אחרת שניתן היה לקנוס בגינה את החוגגים, אך מבדיקה של חברת החדשות עולה, כי לשוטרים כן הייתה אפשרות להטיל קנסות בגובה של 1000 ש"ח - בגין סירוב לפיזור התקהלות.

אירוע החתונה בגבעת זאב (צילום: רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א)

עורכי הדין שמייצגים את משפחת החתן אמרו: “מדובר באירוע חתונה אשר הסתיים בפציעתו ומעצרו של אח החתן על ידי המשטרה, שהגיעה לפזרה בשל הפרת הנחיות הקורונה לכאורה. הקנס אשר ניתן לאבי החתן בוטל לאחר שפנינו למשטרה. לדעתנו, המשטרה שמה לב כי טיפסה על עץ גבוה וכעת מנסה לרדת ממנו. בנוסף לכך, מרשנו ואביו הגישו בזמנו תלונה למח”ש בגין התקיפות שחוו מצד המשטרה, ותיק זה בשלבי חקירה בימים אלה”.

במשטרת ישראל מסרו: "למרות ביטול הדוח, עדיין מתנהל הליך פלילי נגד חלק מהחוגגים בחשד לביצוע עבירות שונות נגד השוטרים שהגיעו למקום".

"החקירה הסתיימה וכעת התיק מצוי בבחינה של התביעה, גם במישור המנהלי, הרי שמתוך מספר דוחות שנרשמו במקום בגין הפרות שזוהו, הוחלט על ביטולו של דוח אחד בלבד, זאת מטעמים טכניים של רישום סעיף הדוח. כל ניסיון להציג מציאות אחרת ביחס למקרה והתנהלותם הפסולה של החשודים במהלכו – מעוות וחוטא לאמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר