ארצות הברית

דקה דומייה בבית הלבן: למעלה מחצי מיליון מתים מקורונה

"אסור להיות אדישים לצער, עוד נדע ימי אושר", אמר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בטקס מיוחד בבית הלבן לציון 500 אלף מתים מנגיף הקורונה: "איבדנו אנשים יוצאי דופן בגלל המגפה" (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא וסגנית הנשיא בדקה דומייה, הלילה (צילום: הבית הלבן)

בארצות הברית ציינו הלילה (שלישי) 500 אלף נפטרים מנגיף הקורונה. בבית הלבן קיימו טקס מיוחד בהשתתפות הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו, בטקס ביקש הנשיא מהאומה לעמוד דקה דומייה לזכר המתים.

ביידן פנה לעם בארה"ב: "כאומה, אסור לנו לקבל גורל כה אכזרי. אסור לנו להיות אדישים לצער. איבדנו אנשים יוצאי דופן בגלל המגפה. לאהובים שנותרו מאחור - אני יודע איך זה מרגיש. אני יודע איך זה מרגיש כשאתה אוחז בידיהם ומביט בעיניהם ברגעיהם האחרונים".

"נעבור את זה, אני מבטיח לכם", הוסיף נשיא ארה"ב: "האומה הזאת תחייך שוב, עוד נדע ימים מאושרים".

ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר של ביידן למלחמה בקורונה, האשים במרומז את ממשל טראמפ ואמר: "פילוג פוליטי תרם לעובדה שהמדינה הגיעה למספר העצום הזה.

"מדינה עשירה כמו ארה"ב לא הייתה צריכה בשום אופן להפוך למדינה שבה מתו הכי הרבה בני אדם כתוצאה מהנגיף". על החיסונים הוא אמר: "הם יכולים לעזור לנו לפתח חסינות עדר נגד מחלה קשה או מוות".

ד"ר פאוצ'י הוסיף: "אם מסתכלים על ההיסטוריה אנחנו גרועים יותר מכמעט כל מדינה אחרת – ואנחנו מדינה עשירה, ומפותחת מאוד. זה נורא. זה היסטורי. לא ראינו דבר קרוב לזה יותר מ-100 שנה, מאז השפעת הספרדית ב-1918".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר