התפתחות פוליטית

בתיאום? בנט וסער דוחקים את לפיד לפינה

במהלך שנראה מתואם, שני המתחרים בנתניהו מימין הפנו עורף ליו"ר 'יש עתיד' • ראש הממשלה ניסה לפגוע בכוחם: "יהיו חייבים את לפיד שותף מלא מלא או ברוטציה" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

ארבעה מתחרים כעת על ראשות הממשלה: בנימין נתניהו מימין, יאיר לפיד משמאל, ושניים נוספים מימין, עם כוח כמעט זהה: גדעון סער ונפתלי בנט.

השניים האחרונים, ראשי מפלגות 'תקווה חדשה' ו'ימינה', יצאו היום (רביעי) בהצהרות משותפות, שמשמעותן אחת: לא ניתן ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד להיות ראש ממשלה.

שר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, התראיין ברשת ב' והודיע כי "בכל מצב לא אשב בממשלה שמאל בראשות יאיר לפיד".

סער, שצוטט כבר במשפט זהה, ניצל את האמירה והשתמש בה לחיזוק כוחו הפוליטי, מספר שעות לאחר מכן: "היום ברור לחלוטין, אחרי הדברים של בנט, שאין שום אפשרות מעשית לממשלה בראשות לפיד. לכן יש רק שתי אפשרויות: או ממשלת המשך של נתניהו או ממשלת שינוי בראשותי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להמעיט בהצהרות שריו לשעבר, סער ובנט, וטען: "הם אומרים פעם אחר פעם שהם לא יישבו תחת לפיד, אבל המספרים מוכיחים שלגדעון (14 מנדטים) ולבנט (11 מנדטים) אין איך להקים ממשלה בלי לתת ליאיר לפיד להיות ראש ממשלה. אם מצביעי 'הליכוד' יצביעו למפלגות אחרות, או לא ייצאו בבחירות להצביע מח"ל, נקבל את לפיד ראש ממשלה".

לא מן הנמנע כי המהלך מתואם בין השניים, אחרי שבועות של דם רע ומאבק על אותו בנק מנדטים. רצון שניהם זהה: לכהן כראש ממשלה. אם הדרך לשם עוברת אחד ברוטציה לחברו, גם זו לטובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר