פיילוט: מצלמות התנועה שסופרות נוסעים

בנתיבי איילון נערך פיילוט לבדיקת מצלמות משוכללות שיכולות לתעד את מספר הנוסעים ברכב גם במהירות 200 קמ"ש ולזהות נוסעים אמיתיים מול בובות שאנשים מציבים (משטרה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נושא מצלמות התנועה הולך לעבור שדרוג משמעותי עם מצלמות חדשות שכרגע נמצאות בפיילוט בנתיבי איילון. המצלמות החדשות שמתווספות לאמצעי האכיפה שכבר קיימים בכביש העמוס והמרכזי, בעלות עדשות ענק שיכולות לספור את הנוסעים בנתיב בו מותר לנסוע רק אם יש לפחות שני נוסעים ברכב.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', מדובר בטכנולוגיה ישראלית בה משתמשות שלוש מתוך ארבע החברות שמשתתפות בפיילוט והיא יכולה לצלם במדויק מכונית גם במהירות 200 קמ"ש ולזהות את מספר הנוסעים, האם הילדים ישבו בכסאות בטיחות ולפעול גם בתנאי תאורה מורכבים כמו לילה או דרך חלונות כהים ואף לזהות בובות אם יוצבו במקום נוסעים אמיתיים.

שלוש מצלמות ראשונות כבר הוצבו בקטע שבין מחלף קוממיות בחולון למחלף משה דיין בראשון לציון, ורביעית תצטרף בקרוב. המשטרה הציבה שלטי אזהרה במקומות בהן מתקיים הפיילוט. החברה שתציג את הדיוק הרב ביותר במהלך שלושת חודשי הניסוי עד לכ-85% תזכה במכרז ובהמשך היא תידרש לשפר את המצלמות עד לרמה של 98% דיוק.

המצלמות אמורות להיות כתחליף לאכיפה המשטרתית כעת שנעשית באמצעות אופנועים של אגף התנועה שלא באמת מצליחים לאכוף את השימוש הראוי לנתיב המהיר.

אליצח דמבינסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נתיבי איילון הסביר כי "גם כאשר תחל אכיפה באמצעות המצלמות, היא לא תהיה אוטומטית לגמרי, וכל צילום שהמערכת תקבע שתיעד עבירה של נסיעה בנתיב פלוס עם מעט מדי נוסעים ייבחן בידי שוטר שיחליט האם לאשר את הנפקת הדו"ח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר