3 דברים שאתם חייבים לומר לבת שלכם אחת לשבוע

אתם רוצים לגדל בת שבטוחה בעצמה - אבל איך תעזרו לה להגיע למקום החמקמק הזה? ובכן, יש ביטויים שהורים יכולים לומר בקביעות ליורשות העצר שלהם, כדי להשפיע על הנשים שהן יהיו (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

מן הסתם, אתם רוצים לגדל בת שבטוחה וגאה בעצמה - אבל איך תעזרו לה להגיע למקום החמקמק הזה? התייעצנו עם ד"ר אלנה יאלוב, הממונה על האקדמיה לחינוך "קינדרקר", בנוגע לביטויים שהורים יכולים לומר מדי שבוע ליורשות העצר שלהם, כדי להשפיע באופן משמעותי על הנשים שהן יהפכו להיות:

1. "וואו, עבדת קשה מאד על זה"

מדוע זה מועיל: לפי ד"ר יאלוב, בנות בפרט (אך גם ילדים בכלל) נוטות לחשוש מכישלון. ביטוי זה ממקד את הפוקוס במאמצים שהן משקיעות, שזה הרבה מעבר לסתם עבודה טובה. "אתם רוצים להעניק להן ביטחון לעמול גם בעת מצוקה, כך שיהיה להן יותר נוח לקחת על עצמן אתגרים וללמוד מהם", היא אומרת. זה לא אומר שאינכם צריכים לשים את האצבע על הישגים. זה כן אומר שכדאי שלא להגביל את ההכרה שלכם להצלחות בלבד, אלא גם לדרך שנעשתה כדי להגיע אליהן.

"הבעת דברי שבח על מאמצים, מלמדת את ילדיכם להשקיע יותר ולקחת על עצמם דברים שלא חשבו שהם יכולים לעשות", מוסיפה ד"ר יאלוב. "אם הבת שלכם תזכה רק לשבחים על שהצליחה, היא תגביל את ציפיותיה מעצמה לדברים שהיא יודעת שהיא טובה בהם, רק כדי לקבל את השבחים, במקום למצוא הגשמה אישית במאמץ".

2. "אני אוהב/ת אותך"

מדוע זה מועיל: העובדה שהורים אוהבים את ילדיהם היא דבר שקל לקחת כמובן מאליו, אך אמירת שלוש מילים אלה בקול רם לבתכם היא אחת הדרכים הטובות ביותר לעזור לה לבנות חוסן לאורך זמן. "הוא מדגים מערכת יחסים חזקה ותומכת עם מבוגר אכפתי ואחראי שנמצא בתמונה", מסבירה ד"ר יאלוב. "זה באמת יכול לשמש כמגן בעת מצוקה ולעזור לה לפתח מיומנויות קריטיות כמו ביטחון עצמי ודימוי עצמי גבוה".

3. "את נראית חזקה"

מדוע זה מועיל: "להגיב על המראה של בתכם זה דבר טבעי לעשות (מפעם לפעם, כמובן), אך חשוב לבסס את ההוויה שלה על יכולות אחרות ומהותיות יותר", מבארת ד"ר יאלוב. לדוגמא: זה לא אומר שאי אפשר להגיד לה, 'וואו, את נראית כל כך טוב. אבל מה שכדאי יותר לומר הוא: 'את נראית חזקה', או 'את נראית עוצמתית', או 'את נראית כמו מישהי שמוכנה לעבוד קשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר