דיווח בבריטניה

30 מקרי קרישי דם בחיסון של אסטרה-זניקה

חשש שהחיסון נגד נגיף הקורונה של חברת אסטרה-זניקה גורם לקרישי דם. בבריטניה מדווחים על 30 מקרים כאלה מתוך 11 מליון מנות חיסון שניתנו בממלכה. הנושא נחקר (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בריטניה דיווחה על 30 מקרים של קרישי דם שהתגלו עד כה אצל אנשים שקיבלו את החיסון של חברת אסטרה-זניקה, עלייה של 25 מקרים מהדיווח הקודם שלה, אם כי חובה לציין שגם מספר המתחסנים גדל מאז משמעותית.

רשויות הבריאות הבריטיות טוענות כי למרות המקרים הם עדיין סוברים כי החיסון בטוח יחסית לשימוש וכי יתרונותיו במניעת הקורונה גדולים על החשש מפני קרישי הדם.

עד כה חוסנו בבריטניה יותר מ-11 מיליון מנות של אסטרה-זניקה. מספר מדינות באירופה הגבילו את השימוש בחיסון של החברה הבריטית-שבדית בעקבות קרישי דם שהתגלו אצל מספר זעום של מתחסנים, בזמן שמדינות אחרות שבו לעשות בו שימוש לאחר שרשות התרופות האירופית וארגון הבריאות העולמי הודיעו כי הוא בטוח.

מפקחי החיסונים בגרמניה הודיעו השבוע על 31 מקרים בהם נוצרו קרישי דם נדירים במוח, לאחר קבלת החיסון של חברת אסטרה-זניקה. בתשעה מהמקרים - הסיבוכים הובילו למוות.

בגרמניה מצאו כי למעט שני מקרים מתוך תשעת מקרי המוות, הדיווחים נגעו לנשים בטוווח הגילים 20-63. שני הגברים היחידים היו בני 36 ו-57 ולכן בחלק מבתי החולים בחרו שלא לחסן יותר נשים מתחת לגיל 55 בחיסון של אסטרה-זניקה.

החקירות של המקרים החריגים שדווחו עדיין נמשכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר