שנת קורונה

דו"ח בנק ישראל: התוצר ירד ב-2.5%; האבטלה זינקה ל-15.7%

הנגיד ירון סיכם שנה ללא תקציב ועם מגיפה עולמית • מה שמנע תחזיות גרועות יותר: היצוא, בעיקר ההייטק, שהמשיך לעבוד • בסיכום דבריו, הסביר כמה חיוני תקציב מדינה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנק ישראל (צילום: אוראל כהן, פלאש 90)

נגיד בנק ישראל, הפרופ' אמיר ירון, הגיש לנשיא ריבלין, רה"מ נתניהו ושר האוצר כ"ץ את הדו"ח השנתי של בנק ישראל לשנת 2020, מהשנים הקשות שידעה ישראל מבחינה בריאותית וכלכלית.

ספר הדו"ח, המונה 270 עמודים, מתעסק רובו ככולו בהשפעת מגיפת הקורונה על מצבה הכלכלי של מדינת ישראל, בין אם במחיר שגבתה לרציפות התעסוקה ובין אם במחיר התוכניות הכלכליות שהעבירה הממשלה.

על אף תחזיות קודרות יותר, נגיד הבנק הודיע כי התוצר בישראל ירד ב-2.5%, וששיעור האבטלה נסק ל-15.7%. הפרופ' ירון כתב: "הפגיעה בתעסוקת עובדים בעלי שכר נמוך הייתה חריפה במיוחד, משום שרבים מהם עובדים במשק שכולל מגע פיזי, ונפגע במשבר".

הנגיד ציין כי המשך הגידול המהיר של יצוא "השירותים המתקדמים", כשכוונתו היא לענף ההייטק ששגשג גם בימי הסגרים, "מילא תפקיד חשוב במיתון הפגיעה במשק".

הפרופ' ירון, שבין מדיניות הסגרים הזהיר גם מהתנודות הפוליטיות ומסבבי הבחירות הרצופים, דחק בנבחרי הציבור לקדם במהירות תקציב לשנת 2021, על אף שכמעט מחצית ממנה חלף. "אישור התקציב חיוני כדי לקבוע סדרי עדיפויות וליישם תוכניות להאצת הצמיחה", כתב.

רה"מ נתניהו מסר עם קבלת הדו"ח: "יש לנו אתגר שהוא להשתלט קודם כל על החוב הגדול, וכן להחזיר את האבטלה לממדים סבירים. יחסית לכלכלות העולם מצבה של ישראל הוא טוב למדי אבל יש לנו עדיין אתגרים גדולים מאוד. צלחנו עד לרגע זה את הקורונה בצורה טובה, אפילו מרשימה, אבל עוד דרך ארוכה לפנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר