תם האמון ההדדי?

החרדים לנתניהו: "לא נלך איתך לבחירות חמישיות"

ראשי המפלגות החרדיות מצהירים כי יילכו רק עם רה"מ, אבל בשיחות סגורות ממשיכים לומר כי ימנעו בחירות חמישיות, עם ממשלה אחרת בראשות בנט • 'יהדות התורה' בתגובה: "הדיווח אינו נכון" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דרעי וגפני בצילום תמונות ראשי המפלגות (צילום: מארק ישראל סלם, פול )

ראשי המפלגות החרדיות - דרעי, גפני וליצמן - נפגשו אתמול והיום עם רה"מ נתניהו, לאחר שקיבל מהנשיא ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה. לנתניהו יש 27 ימים להביא ממשלה בראשותו לאישור הכנסת, אך מבחינה פוליטית הסיכוי שיצליח במשימתו נמוך.

לנתניהו יש מורכבות פוליטית מספרית, לפי שגם עם בנט יש לו 59 חברי כנסת, אבל מלבד זאת, התמונה מסתבכת: יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' לא מוכן לקבל את תמיכת או הימנעות 'רע"מ'; בנט לא מוכן להתחייב שיישב בממשלתו; וחברי כנסת בגוש מתנגדיו, אותם מנסה נתניהו להעביר לצידו תמורת הבטחות מרחיקות לכת, מסרבים נכון לזמן זה.

שתי המפלגות שבזכותן קיבל נתניהו את המנדט הן 'ש"ס' ו'יהדות התורה', שהלכו איתו בשלוש מערכות הבחירות יד ביד. עם זאת, ע"פ דיווחים בחדשות 12 ובכאן 11, ראשי המפלגות הללו הודיעו לנתניהו כי הפעם לא יילכו איתו לסבב נוסף, כשבצד השני של הכביש יכולה להיות להם ממשלה בראשות בנט ובחברות סער וגנץ. דרעי, גפני וליצמן יצאו מנתניהו בתחושה שהוא רחוק מהקמת ממשלה - ולכן הבהירו לו כי יש ממשלה חלופית בכנסת הזו.

מ'יהדות התורה' נמסר תגובה על הדיווח לכך שהאפשרות לממשלה בראשות בנט ריאלית עבורם: "הדיווח אינו נכון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר