הלוויה בשעה 15:30

אבל כבד: רה"י הגאון רבי אברהם סטפנסקי זצ"ל

מבית החולים שערי צדק מגיעה הבשורה הקשה על לכתו של ראש ישיבת נתיבות יעקב בירושלים, הגאון רבי אברהם סטפנסקי זצ"ל, לאחר שהיה חולה תקופה ממושכת (דיין אמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

לאחר מחלה קשה וממושכת: ראש ישיבת נתיבות יעקב בירושלים ומגדולי ראשי הישיבות הקטנות בירושלים, הגאון רבי אברהם סטפנסקי, הלך היום (שישי) לעולמו והוא בגיל 75.

ראש הישיבה נולד בעיר תל אביב והתחנך במוסדות החרדיים בעיר, בשל כשרונו המיוחד, מיד לאחר בר המצווה שלו עבר ללמוד בישיבת חברון, והיה נחשב לאחד מהבחורים הטובים בישיבה, כאשר ראשי הישיבה העריצו אותו ומינו אותו לאחראי על הבחורים הצעירים.

לאחר שבע שנות לימוד בישיבת חברון, ראשי ישיבת לוצרן בשוויץ ביקשו מראשי ישיבת חברון שישלחו להם את הבחור המובחר בישיבה, לכהן כמגיד שיעור, ומי שנבחר למרות שטרם נישא - הוא ראש הישיבה זצ"ל.

לאחר נישואיו לרבנית שרה - ממנהלות סמינר הישן, עבר לכהן כר"מ בישיבת קמיניץ ובהמשך ייסד את ישיבת זרע יצחק ולאחר מכן את ישיבת נתיבות יעקב.

ראש הישיבה זצ"ל היה תלמיד מובהק של המשגיח הגאון רבי מאיר חדש זצ"ל וכן של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי הלל זקס זצוק"ל - שכאשר פתח את הישיבה קטנה בירושלים, פתח אותה על פי רוח שני ענקי עולם אלו ור' הלל היה זה שהדריך אותו על הנהגת הבחורים בישיבה.

אחד מתלמידיו מספר ל'כיכר השבת': "הוא היה אדם עצום בכל קנה מידה, ראש הישיבה השקיע את כל חייו בחינוך תלמידיו, ומה שעניין אותו היה לרומם ולגדל את הבחור - זו הייתה השליחות שלו - לחנך ולהדריך בחורים בדרך שיראו את הדברים החיוביים ו'החוזקות' שלהם, ואת האחריות שיש להם על החיים שלהם - בדרך של אהבה ורכות ולא בדרך של כפייה ונוקשות"

"ראש הישיבה אף פעמים רבות שילם מחיר על העקרונות של החינוך שלו - אך הוא דבק בחינוך שקיבל מרבותיו בישיבת חברון ובראשם - המשגיח הגאון רבי מאיר חדש - גישה שקיבל המשגיח מהסבא מסלבודקא".

תלמיד אחר מספר ל'כיכר השבת': "הוא זכה לגדל דור של תלמידים שהם אוהבי תורה, כל הבוגרים ללא יוצא מן הכלל, נשארו עמו בקשר עשרות שנים אחרי שעזבו את הישיבה, כאשר רבי אברהם מתייחס אליהם כמו אל בניו; הוא הכיר כל משפחה ומשפחה ודאג לו, אין בנוף של ימינו דמות כזו של ראש ישיבה", מספר התלמיד בדמעות.

עוד מוסיף התלמיד: "'אחד היה אברהם', כל אדם לא משנה איפה הוא נמצא וכמה הוא עבר, תמיד הוא יכול להתקדם ולהשתפר- וכך הוא האמין בכל תלמיד. נושא נוסף שהיה חזק אצלו, זה היה האמונה, שהוא השריש בתלמידים את האמונה בצורה מוחשית ועניינית והרגיל אותנו להכניס זאת למהלך החיים".

"תמיד ראש הישיבה החדיר בנו לבדוק למה אנחנו עושים דברים, הוא חינך אותנו לא לעשות דברים סתם - אלא רק אם אנחנו מבינים, והוא תמיד אמר לנו לא להתחמק מקשיים פנימיים אלא להתמודד איתם".

כפי שדווח השבוע ב'כיכר השבת', בחודשים האחרונים גילו לראש הישיבה את המחלה בנוראית בלבלב. בחג הפסח, חלה הדרדרות חמורה במצבו, בעקבות זיהום, שגילו לו הרופאים בדם.

ביום ראשון השבוע התאשפז ראש הישיבה בבית החולים, ומצבו החל להדרדר, בכל רחבי הארץ ערכו תלמידיו ומעריציו תפילות להחלמתו ואף מרן הגר"ח קנייבסקי הורה להוסיף לו את השם רפאל.

הלוויתו של ראש הישיבה תצא עוד לפני כניסת השבת - כפי מנהג אנשי ירושלים, מישיבת נתיבות יעקב בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים - בשעה 15:30.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר