'כזה עוד לא היה'

הזוי: אחרי ההחייאה, הצית סיגריה ועזב. צפו

אדם שקרס ברחוב, קיבל שני שוקים חשמליים וחזר לחיות, סירב להתפנות, ואף הצית סיגריה ועזב את המקום. נהג האמבולנס שטיפל בו, מגולל בשיחה ל'כיכר' את פרטי האירוע המוזר (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האדם שפירכס מתהלך כהרגלו לאחר השוקים שקיבל (צילום: ניקי יונתן)

מקרה חריג מאוד אירע היום (שני) בתל אביב, כאשר אדם שקיבל 'דום לב' ברכבו, ניצל על ידי כונני רפואה, ולאחר ההחייאה - המוצלחת - שביצעו בו, הצית סיגריה ועזב את המקום, כשהוא מסרב להתפנות לבית החולים.

ניקי יונתן, חובש רפואת חירום בתפקידו, שהיה הראשון לטפל באותו אזרח, מגולל כעת, בשיחה עם 'כיכר השבת', את הסיפור המלא וההזוי.

"כזה עוד לא היה לי", פותח יונתן. "המקרה התרחש ברחוב שרירא גאון בתל אביב; בעוד אני מחנה את האמבולנס כדי ללכת לסידורים פרטיים, ולפתע הרבה אנשים החלו להתקדם לכיווני וזעקו לעזרה בשביל אדם שהתמוטט בתוך רכב פרטי".

ניקי מספר: "הגעתי מיד לרכב המדובר, ואכן ראיתי שאותו אדם ללא דופק, ונמצא בין חיים למוות. אז מיד שחררתי לו את החגורה, שלפתי אותו והתחלתי לבצע פעולות החייאה, תוך שאני מבקש מהשוטר שהגיע למקום, שירוץ לאמבולנס, ויביא לי ממנו את מכשיר הדפיברילטור".

"מיד כשהגיע אלי המכשיר, נתתי לאיש הזה שוק חשמלי, וכשלא נראתה תגובה, האדם החל ב'גאספינג' (נשימות אחרונות / חרחורים). לאחר חמש-שש דקות של עיסויים, נתתי לו שוק חשמלי בפעם השנייה".

"בהמשך", מתאר יונתן, "אותו אדם חזר לחיים, בחסדי שמיים, פקח את עיניו ואמר לי תודה רבה, ואז... התרומם, הצית סיגריה ופנה להליכה רגלית מהזירה".

"כדי שתבינו", מדגיש הכונן הרפואי: "היה מדובר באירוע רציני, ולמרות זאת הוא לא השתכנע, מסיבה שאינה ברורה, מדבריהם של אנשי מד"א וטיפול נמרץ שיתפנה לבית החולים. הוא סירב לכך בכל תוקף, למרות כל הלחצים".

לסיום, אומר יונתן: "שמחתי שהצלתי חיים של אדם, אך כעבור חצי שעה לא היתה לי ברירה אלא לפנות לדרכי, בעוד איש עדיין לא מסכים לסיוע רפואי בבית החולים. לא נותר לי אלא לאחל לו רפואה שלמה ובריאות איתנה".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר