צפו בהצהרה המשותפת

נתניהו לאוסטין: "איראן ממשיכה להתחמש"

"איראן התומכת בטרור ב-5 יבשות ורוצה להגיע לנשק גרעיני, ממשיכה לקרוא לחיסול מדינת ישראל ועובדת למטרה זו", הסביר נתניהו לשר הראשון מממשל ביידן המבקר בארץ • צפו (מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו ואוסטין (קובי גדעון/ לע"מ • צילום: לע"מ)

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, נפגש היום (שני) גם עם ראש הממשלה נתניהו ושמע ממנו את החששות שיש לו לגבי איראן.

בהצהרה משותפת שנערכה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, אמר ראש הממשלה: "איראן ממשיכה לתמוך בטרור בחמש יבשות ורוצה להגיע לנשק גרעיני. היא ממשיכה וקוראת לחיסול מדינת ישראל ועובדת למטרה הזאת".

"שנינו מבינים את החשיבות במניעת מלחמה עם איראן. היית ביד ושם (פנה נתניהו לאוסטין), לפני כמה ימים ציינו את השמדת עמנו בשואה - ומהשיחה שלנו אתה מבין בצורה ברורה שזה לא יקרה שוב".

"כפי שאתה יודע, השותפות הביטחונית בין ארה"ב לישראל המשיכה להתרחב בעקביות תחת ממשלים אמריקנים שונים, ושיתוף הפעולה בינינו חיוני בהתמודדות עם איומים רבים על ארה"ב וישראל, איומים שאתה מכיר היטב מתקופת שירותך בעיראק וכמפקד CENTCOM".

"אני אומר בביטחון גמור שלישראל אין שותפה גדולה יותר מארה"ב, ואני יכול להגיד בשוויון שלארה"ב אין שותפה גדולה יותר מישראל".

"המזכיר אוסטין", אמר נתניהו, "לישראל אין בת ברית טובה, ובוודאי שאין לה "מישפוחה" טובה, כמו ארצות הברית, ואני יכול לומר גם שלארה"ב אין בת ברית ו"מישפוחה" טובה כמו ישראל. ברוך הבא לירושלים".

מוקדם יותר היום, ערך מזכיר ההגנה סיור יחד עם שר הביטחון בבסיס חיל האוויר בנבטים, שם הוצגו לו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומערכות, בהם מטוס ה-F-35, חימושים חדשניים, מערכת כיפת ברזל שנרכשה לאחרונה על ידי האמריקנים, מערכת החץ, קלע דוד, מעיל רוח ונוספים.

במהלך הסיור, מזכיר ההגנה אוסטין העניק לשר גנץ תמונה ממוסגרת של מסמך מסווג שהפיצה מחלקת המדינה האמריקאית, בנושא ההכרה בעצמאותה של ישראל, בשנת 1948.

גנץ מצדו העניק לשר האמריקני הבכיר מודל של המערכת הצבאית 'קלע דוד', פרי פיתוח אמריקני-ישראלי משותף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר