בקרוב אצל פייזר?

'מודרנה': החיסון שלנו יעיל יותר מחצי שנה

חברת התרופות 'מודרנה' דיווחה הלילה, כי על פי בדיקות שערכה, החיסון שפיתחה יעיל מעבר לחצי שנה מאז שניתן. וכן שיעילותו גדולה אף למניעת הידבקות בנגיף הקורונה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חברת התרופות האמריקנית 'מודרנה' הודיעה הלילה (רביעי), כי החיסון שלה נגד נגיף הקורונה יעיל גם אחרי חצי שנה. על פי הודעת החברה, החיסון שלה יעיל ביותר מ-90% נגד כל מקרה הידבקות בנגיף ויעיל ביותר מ-95% נגד מחלה קשה.

בישראל רוב המתחסנים קיבלו את המנה הכפולה של חברת פייזר ולא של מודרנה שניתנה בעיקר למרותקי בית בשל העובדה שהיא נשמרת גם במקפיאים רגילים.

כיום, באופן רשמי החיסון נחשב ליעיל לחצי שנה בלבד, אך הדבר פתוח לבדיקה מחדש וסביר להניח שבחודשים הקרובים נוכל כבר לדעת בצורה ברורה יותר האם החיסונים אכן יעילים גם מעבר לחצי שנה הראשונה או שיש צורך בהתחסנות מחודשת כל חצי שנה.

כזכור אתמול, האיגוד לרפואת ילדים המליץ לחסן גם בני 12 עד 15 בחיסון של חברת פייזר לקורונה. בנייר עמדה שפרסם האיגוד צוין כי "החיסון של פייזר הוכיח את יעילותו ולו פרופיל בטיחות מצוין, הן במחקרים קליניים והן במתן רחב היקף בישראל, כמו גם בבני נוער עם מחלות רקע". הארגון ציין במסמך בן התשעה עמודים שעוסק בהשפעות הקורונה על ילדים כי למרות שרובם לא סבלו ממחלה קשה, לבני נוער יש תפקיד בהפצת המחלה ושיעורם היחסי כגורם מדבק עולה ולכן כדאי לחסנם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר