השיתוק השלטוני

תוך יומיים: הממשלה תדון במינוי שר משפטים

שופטי העליון בשבתם כבג"ץ, נתנו ארכה נוספת לראש הממשלה נתניהו וגנץ, בשאלת אי מינויי השרים. אחרי שניתנה הצעת פשרה, ממנה רה"מ התחמק, ניתנו יומיים נוספים (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חיות (באמצע) לצד נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הממשלה תתכנס ביום שלישי לדיון בנושא מינוי שר משפטים, אחרי כחודש שהתפקיד לא מאויש בשל מאבקי ראשי הממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, כך קבעו היום (ראשון) שופטי בית המשפט העליון.

אם גם בישיבה זו לא ימונה רשמית שר משפטים, שופטי בג"ץ ידונו באותו היום בסוגייה וסביר שיכפו על הממשלה למנות שר משפטים.

החלטה זו, שניתנה בהרכב בראשו ישבה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, באה לאחר הדיון בנושא ביום חמישי, ולאחר שרה"מ נתניהו מסר כי "אין ביכולתו לוודא שהמינוי יאושר בממשלה, אלא יובא לדיון". גנץ מבחינתו נקט בגישה כי בג"ץ צריך לכפות מינוי שר משפטים כבר היום, בשל רצונו לשוב לתפקיד כחלק מהסכמי הממשלה השוויונית.

השופטים סיכמו על מצב ביניים, בו מאפשרים לנתניהו לכנס את הממשלה ביום שלישי ולהביא מינוי שר משפטים, אך מכיוון שתמונת המצב הפוליטית ברורה להם, קבעו דיון לבג"ץ בהמשך אותו היום. "בשלב זה אנו רוצים לתת הזדמנות לממשלה לבצע דברים בעצמה", הסבירה בדיון הנשיאה חיות.

בדיון נקבע כי גם יתר תפקידי השרים שכרגע לא מאוישים יובאו לדיון בישיבת הממשלה, אך מכיוון שאין בהם "צורך מיידי" ניתן לקיים אותה ביום ראשון הבא.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר: "אדרוש בישיבת הממשלה למנות אותי לשר משפטים קבוע בכדי להמשיך לשמור על הדמוקרטיה, ובהתאם להסכם שנחתם עם הליכוד. לא אתן לנתניהו אף דריסת רגל. ‏לא צריך בשביל זה 48 שעות, אפשר להביא משאל גם בתוך 48 דקות ולהפסיק את הפגיעה בשלטון החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר