בשל החיסונים

בקרוב: בדיקות הקורונה יעלו לכם הרבה כסף

במשרד הבריאות יוצאים למהלך חדש לפיו מי שבחר שלא להתחסן למרות שיכול מבחינה בריאותית, יצטרך לשלם על בדיקות קורונה שיערוך מכיסו הפרטי וללא מימון המדינה (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בדיקת קורונה, אילוסטרציה בלבד (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בעקבות הירידה בתחלואה והחיסונים שמוכיחים את יעילותם הרבה, במשרד הבריאות בוחנים מהלך חדש של העברת בדיקות הקורונה לשוק הפרטי, בעיקר עבור מי שבחר שלא להתחסן כנגד הנגיף והחליט להמשיך לסמוך על הבדיקות כדי להיכנס לאזורי תו ירוק. "אנחנו בוחנים את האפשרות לבדיקות בתשלום עבור אלו שלא התחסנו", אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש.

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות" הבוקר, אתמול התקיימה פגישה בנוכחות שורת גורמים מקצועיים במשרד הבריאות, שמטרתה צמצום הדרגתי אך משמעותי במספר הבדיקות שאינן נחוצות ושעל פי הערכות משרד האוצר גוררת הוצאות של מאות מיליוני שקלים מקופת המדינה.

במשרד הבריאות מבהירים, כי בדיקות הכרחיות דוגמת בדיקות לילדים עד גיל 16 או מנועי חיסון מבחינה בריאותית ימשיכו להיות בחינם, אך אנשים מעל גיל 16 שבחרו שלא להתחסן ומטילים את הוצאות הבדיקות על הציבור, יוכלו להיבדק על חשבונם בשוק הפרטי.

במסמך פנימי של משרד הבריאות שפירט את המהלך הצפוי צוין כי "קיימת מורכבות לעקוב אחר סיבת הדיגום על מנת להחליט באם יערך במסגרת פרטית או ציבורית. לא לאפשר שימוש בבדיקה ציבורית לצרכי תו ירוק אם לא עומד בקריטריון". עוד נכתב כי "עלות הבדיקות עשויה להגיע עד כדי מאות מיליונים כל חודש ויש התנגדות של האוצר".

על פי נתוני משרד הבריאות, בשבוע שעבר בוצעו בין 30 ל-50 אלף בדיקות קורונה ביממה, ובמקביל שיעור הבדיקות שנמצאו חיוביות נע בין 0.2 ל-0.4 אחוזים מכלל הבדיקות. על פי נתוני הקופות כחמישית מהם הם אנשים שלא התחסנו על אף שהם זכאים להתחסן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר