'נקלענו והתיישבנו'

תופעה: הקיצונים מ'הפגנות בר אילן' לא חותמים על תנאי שחרורם ונותרים במעצר

"נכון, זה מנג'ס, אבל לא מסוכן. אלו שני דברים שונים", הסבירו הקיצונים, באמצעות עורך דינם, מדוע הם מתנגדים לשחרורם בתנאי שיפסיקו לעכב את עבודות הרכבת הקלה בירושלים (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ממראות ההפגנות (צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מחר (שישי) יובאו לבית המשפט תשעה מבין המפגינים, מחוגי הקיצונים, המוחים נגד העבודות להקמת קו הרכבת הקלה בשכונת בר אילן בירושלים, שיכלו כבר להיות בבתיהם, אך סירבו לחתום על הסכמתם להתרחק ממקום ההפגנה ועל כן נותרו במעצרם.

כזכור, במהלך המחאות השבוע, נעצרו בסך הכל כעשרה מן המשתתפים, ורק אחד מהם, קטין, שוחרר אחרי זמן מה לביתו. כל השאר נלקחו לדיון הארכת מעצר, בסיומו הוסכם גם על שחרורם.

אלא שלמדינה ציפתה הפתעה: מאחר ומדובר היה, כנהוג במקרים מעין אלו, בשחרור תחת תנאים מגבילים, שכללו הרחקה מהזירה הסוערת לפרק זמן מסוים, לא הסכימו הקיצונים לחתום על כך.

מדובר על הרחקה מתוואי עבודות הרכבת הקלה, לכל אורכו, וכן ממשרדי חברת 'מוריה' המנהלת ואחראית לרכבת הקלה - שלטענת המפגינים מעברה בשכונתם תפגע באופיו החרדי של האזור.

אחת ההפגנות, השבוע

פרקליטם, עורך הדין רועי פוליטי, הסביר: "המשיבים נקלעו למקום... ישבו על הארץ - ובכך הסתיים האירוע. נכון, זה מנג'ס, אבל לא מסוכן. אלו שני דברים שונים".

"המסוכנות הנובעת מישיבה על הרצפה, גם אם מדובר בעיכוב עבודה", טען הסניגור, "אינה מחייבת הרחקה. לא מדובר במסוכנות. לכן נבקש מבית המשפט לקצר את הימים, להגביל את ימי ההרחקה ולהפחית מהפקדת הערבות הכספית המתבקשת - משום שמדובר במי שמתקשים להשיג סכום כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר