יצחק מאיר הלפגוט מבצע יוסל'ה: "רחם נא"

המנצח והמעבד אופיר סובול בטורו השבועי ב'כיכר השבת' על עולם החזנות והפעם על יום ירושלים והחזן יוסל'ה רוזנבלט (חזנות)

אופיר סובול | כיכר השבת |
(צילום: יובל)

"על ישראל עמך ועל ירושלים עירך"

ביום ח' בטבת 1968 החליטה מועצת הרבנות הראשית "לקבוע את יום כ"ח באייר כיום הודיה להקב"ה על הנסים שקרו וגם שבאותו היום שוחררה ירושלים".

ב 12 במאי 1968 קבעה גם הממשלה את כ"ח באייר, כיום חגה של ירושלים ובשנת 1998 עבר בכנסת "חוק יום ירושלים"

בהצעת החוק של ח"כ חנן פורת ז"ל נאמר: "עם מלאת 30 שנה לשחרורה ואיחודה מחדש של ירושלים בירת ישראל, יש מקום לציין זאת באופן ממלכתי כיום חג לאומי. את מהות ירושלים, רום התקוות ופסגת השאיפות, שאותה אנו מעלים על ראש שמחתנו, יש לציין ולייחד ביום המסמל את מרכזיותה בחיי עם ישראל אשר שב לארצו, הקים את מדינתו והכריז על ירושלים כבירתו הנצחית. יום מיוחד זה, יחזור וידגיש את אחדות כל העם והמדינה סביב ירושלים"

כשעלה החזן יוסל'ה רוזנבלט לגדולתו, הוא ניצל את פרסומו וכוחו כדי להתמסר לכל עיניין נכבד בעולם היהודי, בייחוד לכל דבר שהיה לו קשר עם חיזוק האמונה או יישוב ארץ ישראל. בראש מאווייו כל ימי חייו, היה לזכות למות בארץ ישראל ולהיקבר בירושלים בירתה הנצחית. ביטוי לאהבתו העמוקה לציון וירושלים, הוא נתן בחברו את היצירות "ולירושלים עירך" ו "רחם נא" - אותה חיבר במכוון כדי שגם בברכת המזון יכוון וישיר כל יהודי באשר הוא - לירושלים עיר הקודש.

מופעי הגאלה של "יובל", היו והינם ללא ספק, הנקודות המשמעותיות בקריירה של יצחק מאיר הלפגוט שהשבוע יציין כ' שנות יצירה, ובקונצרט הגאלה "הלפגוט שר יוסל'ה" שקיימנו בשנת 2006, ביצע הלפגוט לראשונה ובצורה יוצאת דופן את "רחם נא" של יוסל'ה.

שבת שלום וחג ירושלים שמח!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר