מאלמונית למליארדרית: בעשר שנים, עם שישה ילדים וחזון אחד

כשהיא מלהטטת בין הקמת חברה, גידול שישה ילדים, חתונה וגירושין, מעצבת האופנה ממשיכה לחייך חיוך ענק, ויש לכך סיבה טובה: בעשרת השנים האחרונות היא גם הספיקה להפוך מאלמונית למיליארדרית ולאחת ממעצבות האופנה החמות בעולם (אופנה)

גילי שלום | כיכר השבת |
מאלמונית למליארדרית. טורי ברץ'

היא אמא במשרה מלאה פלוס שישה ילדים - זה משרה וחצי. בלי תעודת בגרות, גדלה בחווה בטנסי, אך בכל זאת הפכה למליארדית בעלת מותג העל ״טורי ברץ״ הקרוי על שמה, אז איך היא עשתה את זה?

היא ילדת משק, גדלה עם סוסים וחיות במשפחה ברוכת ילדים. היא תמיד אהבה עיצוב ואופנה וחיפשה לוקים מיוחדים במגזינים, לגזור ולתלות מעל מיטתה בחדרה. הסגנון שהתחברה אליו טורי הוא סגנון אמריקאי קלאסי פשוט וזורם. היא החלה לעבוד כמעצבת קטנה לצד מעצבים גדולים כגון ורה ואנג וראלף לורן, אך הבינה שאת הטעם שלה אף אחד עדיין לא מייצר, ולכן החליטה שהיא רוצה להקים מותג משלה. מותג שיהיה יוקרתי, אך נגיש לכל אחד במחיר, סגנונות פשוטים אך יוקרתיים ואלגנטים, והיא עשתה את זה.

כיום, המותג טורי ברץ׳ מוערך בשווי של 3.5 מליארד דולר, היא מייצרת בגדי יוקרה שעונים תיקים ונעליים יוקרתיים במיוחד אך במחירים נגישים. "נמאס לי להוציא כלכך הרבה כסף על מוצר אך ורק בשביל שיקרא ״מותג״. הרעיון הוא להביא את היוקרה, במחיר ששווה את המוצר" אומרת טורי.

טורי נכנסה השנה לרשימת המליארדריות של מגזין פורבקס. היא אחת הנשים היחידות ברשימה הזו שהחלה את עסקה מאפס, ללא העברת ירושה או עסק משפחתי. ההכנסה השנתית שלה עומדת על קרוב ל-800 מליון דולר, אה וכן, היא גם יהודיה.

בנוסף לכל זה, טורי ברץ׳ היא אמא לשישה ילדים קטנים. השנים האחרונות אמנם לא היו פשוטות לטורי. לאחר שעברה גירושין מתוקשרים מכוערים, ובעיות עם גרושה על העסק. אך כל זה עדיין לא עוצר מטורי לחייך חיוך גדול שחושף שיניים צחורות. בעשור האחרון היא גם הצליחה להפוך מאלמונית, למעצבת על ידועה שאין כמעט אישה מהשטיח האדום שלא לבשה את אחד מעיצוביה ונשים רבות בעולם מקבלות ממנה השראה.

ברץ׳ החלה בקטן את עיצוביה הראשונים היא עשתה בכלל במטבח ביתה. בשנת 2004 היא פתחה חנות קטנה על שם המותג בניו יורק. אך עדיין הייתה צריכה לעבוד מהבית, כי כבר היו לה שישה ילדים קטנים שגידלה לבדה. מאוחר יותר היא החליטה להתרחב יותר, אך מעט פחדה מהצעד הזה. ״מעולם לא למדתי לנהל עסקים,וגם לא לעצב בגדים, זה הכל בא לי מהראש ומהשראות שקיבלתי ממגזינים״ היא אומרת. אך לאט לאט היא התגברה על הפחד, והחלה לרוץ קדימה בלי פחד.

המקפצה ששינתה הכל והקפיצה את המותג שלה גבוה, היה כאשר יום אחד היא קיבלה שיחת טלפון מלא אחרת מאשר אופרה וינפרי בעלת תוכנית האירוח הגדולה באמריקה, שהזמינה אותה לבוא להתארח בתוכנית. כמה ימים לפני כן קיבלה אופרה במתנה שמלה בעיצובה של טורי. אופרה שהתלהבה מהעיצוב, החליטה לארח אותה תחת השם ״הדבר הבא בעולם האופנה״. וזה באמת פעל, עוד באותו ערב אחרי התוכנית, נכנסו לאתר האינטרנט של טורי מעל לשמונה מליון גולשים מסביב לעולם.

החברה של טורי הפכה לרווחית כבר בשנה השניה להקמתה.היא החלה לפתוח חנויות ביבשות נוספות כגון אסיה ואירופה. ב-2008 היא זכתה בפרס "מעצבת האקססוריז של השנה" בטקס מעצבי האופנה של ארצות הברית.

כל מי שמנסה לתאר את טורי, מתאר אותה כאמריקאית פשוטה ומאד עממית. אדם נוח טוב ושקט שלא שוכח את אותה חוות סוסים שממנו היא באה.

לא מעט פעמים אמרה טורי בראיונות, שאת כשרון העיצוב שלה היא קיבלה מאמה, שלימים הפכה להיות ההשראה שלה בעיצוב. המון עיצובים של טורי בנויים על לוקים שראתה בתמונות ישנות של הוריה. כיום התמונות האלה מוצגות בקירות חנות הדגל של המותג בניו יורק. בשנת 2006 השיקה טורי נעלי סירה מיוחדות שנקראו על שמה של אמה ״ריבה״. הנעליים שנמכרות בסכום של 190 ובאות בשלל צבעים, הפכו לסמל החברה ונמכרות באלפי זוגות כמדי שנה.

המחירים של טורי ברץ׳ אמנם לא זולים במיוחד, אך זולים מאד יחסית למעצבי על.ניתן להשיג שמלות ב-450 נעליים ב-190 ותיקים בסכום של 220. מה שמיוחד אצלה, שאת בגדיה היא לא מעצבת לפי טרנדים. היא מעדיפה שהקונה יוכל ללבוש את עיצוביה בכל שנה ובכל עונה.

בשנת 2009 היא הקימה קרן שמטרתו לסייע לנשים להצליח בעולם העסקים בעזרת הלוואות. "יש מאות סטיגמות על נשים ועסקים, אישה שרוצה להצליח חייבת להיות ללא בעל וללא ילדים, ולהשקיע את כל כולה בעסק. זה לא נכון, אני גידלתי שישה ילדים לתפארת, ועדיין העסק שלי שיגשג. צריך להסביר לנשים בכל העולם שהן יכולות להצליח בהכל, ובכל תנאי אם רק תרצה" אומרת טורי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית