אם השנה באירלנד: תתרום 2 איברים כדי להציל את בנה

סיפורי תרומת איברים מרגשים מסתובבים ביננו, אך הסיפור הבא הוא סיפור תרומה כפול של אמא אמיצה ששום דבר לא יעצור בעדה מלהציל את חיי בנה (מהעולם)

מאמע | כיכר השבת |
תורמת..
כל ילד קטן שמח לקבל מתנות, נעל חדשה או משחק חדש, אבל ג'ו למונט הקטן מתרגש מכך שהוא עומד לקבל כבד וכליה חדשים שיתנו לו את חייו בחזרה. ג'ו, בן ה-4, שנולד עם מחלת כליות פוליציסטית אוטוזומלית-רצסיבית, מחלה נדירה שעלולה לגרום לכשל בכליות, איבד את 2 כליותיו ונאלץ להיות מחובר לדיאליזה מאז.

בנוסף, בעקבות מחלת כבד קשה שתקפה אותו הוא נזקק להשתלת כבד דחופה ומצוי בסכנת חיים של ממש. ג'ו היה ברשימת ההמתנה לתרומות איברים כבר מעל שנה אך כשתרומה לא נראתה באופק, אימו שרה לא חשבה פעמיים לפני שהחליטה לתרום לו פעמיים. כליה אחת וחלק מהכבד שלה.

למונט ערכה בדיקה קצרה, ולשמחתה התברר לה כי היא מתאימה מבחינת סוג הדם וההשתלה יכולה להתבצע. "ראינו ילדים אחרים שקבלו תרומת כליה מאביהם או אמם, וזה שינה להם את החיים", אמרה למונט לטלגרף. "כשג'ו על דיאליזה 3 פעמים בשבוע, הוא לא יכול לעשות מה שילדים קטנים בגילו עושים". בשביל המטרה הזו מוכנה שרה לעשות הכל, גם לסכן את בריאותה באופן ודאי כשהיא תורמת 2 איברים חיוניים מגופה. השתלת הכבד נקבעה לעוד כ-20 יום והניתוח להשתלת הכבד יערך מספר חודשים אחרי כן משיתאוששו מהניתוח הקודם.

שרה מספרת כי למרות מצבו הרפואי הקשה של בנה, הוא ילד מלא חיים ושמחה ונותן לה שראה בהומור שלו ובאישיותו השמחה. "הוא כל כך מצחיק, יש לו מלאי של בדיחות והוא אוהב לשיר", אומרת למונט. אמרתי לו שזו הולכת להיות השנה שלו, הוא התרגש וענה "אני מקבל כבד חדש וכליה חדשה".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית