בני גנץ בריאיון חג

ביטחון, חרדים, גיוס וממשלה; שר הביטחון מדבר על הכל

הירי לדרום והגרעין האיראני; הביקור אצל מרן הגר"ח קנייבסקי, חוק הגיוס והרצון לראות את החרדים בממשלה; היחסים עם לפיד והסיכוי שיעמוד בראש ממשלת ימין • שר הביטחון בריאיון לישי כהן (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה)

שר הביטחון, בני גנץ, מתארח לריאיון חג מיוחד ב'כיכר השבת' בו הוא מתייחס לשלל הנושאים הבוערים: ההתחממות הביטחונית בדרום הארץ, הפיגועים בירושלים, הקמת הממשלה בראשות נפתלי בנט, הרצון לראות את החרדים בממשלה, הסיכוי שיעמוד בראש ממשלת ימין והאם 'כחל לבן' תתמוך בחוק שימנע מבנימין נתניהו להרכיב ממשלה? צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

ההתחממות הביטחונית: "אנחנו לא נמצאים בהסלמה, אנחנו נמצאים במספר אירועים שהתרחשו, בעיקר מצד סוררים בעזה, הפיגועים בירושלים וגוש עציון סוכלו. אנחנו חיים בסביבה שתמיד אירועים ביטחוניים יכולים להתרחש בה".

החרמת הסיעות החרדיות: "אשמח שהסיעות החרדיות יצטרפו לממשלה, הציבור החרדי הוא חלק מהחברה הישראלית. אני מאוד מקווה, אנחנו מעבירים תקציב, ונראה את הדברים.. אני מקווה שנמצא את הדרך לשתף גם את החרדים בממשלה".

הביקור בבית מרן הגר"ח קנייבסקי: "שמחתי מאוד על הזכות להגיע ולקבל את ברכתו לשנה האחרונה, אני בכלל בעד שלא נשלול האחד השני. אנחנו לא נכנסים לפוליטיקה, זה מאוד מעניין, אני רואה את החשיבות העליונה שממשלת ישראל תשרת את כל אזרחי מדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ בריאיון לישי כהן

הסיכוי שיעמוד בראש ממשלת ימין: "אני לא נכנס לזה בכלל, אין היתכנות כזאת. אני שייך לממשלה הזאת. ההצעות האלו קיימות, עובדה ששלושה חודשים אניב ממשלה הזאת, ממשלה יציבה, מצב רגיש - אין רוב מובהק. ככל שאני יכול לקיים את הממשלה הזאת, כך אעשה. אני רוצה להיות ראש ממשלה, כרגע אני מחויב לממשלה הקיימת, בעזרת ה' היא תמשוך זמן".

הקשר עם הסיעות החרדיות: "אנחנו בקשר שוטף, אנחנו נמצאים באותו בניין בכנסת, מעת לעת משוחחים, אני מלא הערכה לפוליטיקאים החרדים. אני אוהב את הציבור החריד, אני חושב שזה חלק בלתי נפרד מהחברה היהודית והישראלית".

חוק הגיוס: "הגענו לפשרה על גיל הפטור, מקווה שחוק הגיוס הזה יעבור. המטרה הראשית שלי היא קידום תוכנית השירות במדינת ישראל. יוקם צוות משותף עם משרד רה"מ מיד לאחר החגים. החרדים שותפים לשיחות, דואגים לדבר עם הציבור החרדי. צריך להגיע למתווה שירות מוסכם שישרת את המדינה ב-70 שנה הקרובות".

הרכב הממשלה: "הממשלה מורכבת אבל היא משקפת את המורכבות שיש בחברה הישראלית, חבל שאין בה חרדים, מקווה שגם זה יקרה. אני חושב שעדיף ממשלה יותר קטנה עם פחות שרים".

שר הביטחון בני גנץ בריאיון חג

בעוד שנה וחצי לפיד אמור להיכנס ללשכת רה"מ, אתה תהיה חלק מזה?

"אהיה חלק מזה, כל עוד הממשלה הזאת תשרת את הצרכים של כלל החברה בישראל, ואני יוכל לראות שזה מה שיקרה".

אין לך בעיה שיאיר לפיד יהיה רה"מ?

"לא, יש לנו הסכם, על פי ננהג".

הקורונה והחרדים: "צריך לחיות עם הקורונה, זה אומר שמעת לעת יהיו מעט מגבלות. אני מבקש להדגיש, לא פועלים נגד החרדים, המדיניות צריכה להיות עניינית".

הגרעין האיראני: "בציר העשרה הם התקדמו באחוזים גבוהים, הם יכולים בתוך חודשים ספורים להגיע לכמות חומר מועשר שתספיק לכאורה לפצצה אחת".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר