צפו

סגר? "חוסר ברירה"; הכלת מתים? "לחיות לצד הקורונה"

היציאה מהגל הרביעי; הירידה במאומתים ובחולים קשה; הפייק ניוז נגד החיסונים; ההתחסנות במגזר החרדי והסכנות באומן • פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא, בריאיון לישי כהן (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשוביץ • מפיק: איציק אוחנה)

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא, מעודד מהירידה המשמעותית במספר המאומתים החדשים ובחולים קשה המאושפזים בבתי החולים.

בריאיון מיוחד ל'מגזין כיכר', מסכם פרופסור זרקא את הגל הרביעי ומזהיר מפני יציאה פזיזה מההגבלות. הפרויקטור דוחה את הקולות להעניק העדפה לחולי קורונה מחוסנים על פני אלו שבחרו שלא להתחסן ומזהיר מפני 'אסון מירון' שיתרחש במהלך ראש השנה בעיירה אומן שבאוקראינה. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

בפתח הריאיון מתייחס פרופסור זרקא על היציאה מהגל הרביעי: "הכיוון הוא נכון, רואים את הירידה, אבל בין זה ולהכריז 'ניצחנו את הקורונה', זה עוד לא. אחרי הגל השלישי נצטרך להיות יותר צנועים".

"לא נחגוג את היציאה מהגל הרביעי", מבהיר הפרויקטור: "צריכים לשקול טוב טוב מה מורידים מההגבלות ומתי. יש לנו חובה לשמור על בריאות הציבור. להיות בטוחים שאם הגל הבא יגיע - הוא ימצא אותנו בעיקר מחוסנים אבל גם במצב שאנחנו יכולים להגן על עצמנו".

לדבריו: "את היציאה מהגל הרביעי אפשר לייחס אותה בעיקר לחיסונים. אם צריך להכריז על מנצח הייתי מכריז על עם ישראל. בזכותם אנחנו מנצחים. החיסון גם מונע הדבקה וגם מחלה קשה. גם כשנומר את המילה 'ניצחון' נצטרך לומר אותה ללא גאווה ובצניעות וחוששים מהגל החמישי".

פרופסור זרקא שומע את הביקורת על העובדה שממשלת ישראל החליטה להכיל את המתים ודוחה את הטענות: "אני חושב שלא נוכל את הדברים האלה, בטח שלא בצורה ברורה. אני חושב שהיה נכון, ואני מאמין בזה כגורם מקצועי, למצוא את שגרת החיים שלנו מותאמת לקורונה. המילה סגר היא חוסר ברירה. אני חושב שצריך למצוא את המינון, לחיות לצד הקורונה. אני לא יודע לומר שאם היינו מצמצמים את כמות ההתקהלויות זה היה בהכרח מתבטא בכמות הנפטרים. צריך לזכור שעיקר הנפטרים בגל הזה הם לא מחוסנים".

פרופסור סלמאן זרקא בריאיון לישי כהן

הפרויקטור מתייחס לאלו הטוענים כי יש לתת עדיפות לחולי קורונה מחוסנים על פני אלו שלא התחסנו: "זה שרוב המונשמים היו אנשים שלא התחסנו - בהכרח זה השפיע על המחסנים. אני חושב שאין לשים את השאלה הזו על שולחנו של הרופא, אני כרופא נשבעתי לטפל בכולם. אני הייתי מסתכל על זה כחברה ולא כפורה, החברה צריכה לקבוע את הערכים שלה, אני לא ממליץ לה להעדיף שלא מתחסן - לא יקבל טיפול".

זרקא פונה לחברה החרדית: "בואו תניחו לפייק ניוז בנושא החיסונים. בואו תראו את הנתונים האמיתיים, תראו שאנשים מחוסנים מגנים על עצמם ועל הקהילה. הדרך לצאת מהגל הזה ולהיערך לגל החמישי - זה להתחסן".

מיד לאחר ראש השנה טס זרקא לעיירה אומן שבאוקראינה וחזר משם מודאג, ולא בגלל הקורונה: "אני חייב להגיד לך שחזרתי (מאומן. י-כ) מוטרד לא מהקורונה. אני בראש ובראשונה מוטרד אם חלילה אירוע מירון, שהייתי מנהל בית החולים 'זיו' באותם ימים, חלילה יקרה באומן, מי יטפל שם? מי אחראי שם?.

"אני ראיתי מורכבות, מי בעל הבית, מה הנהלים. ראיתי מפגעי בטיחות לא פשוטים. עוד לפני שנגיע לקורונה, אני חזרתי מוטרד גם מהסוגיות האלה. מבחינתי באומן זה אירוע עם מסוכנות גבוה גם בדברים שאמרתי, בטח בהסתכלות של הקורונה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר