פגיעה בפרטיות ב-WhatsApp? תוכלו לבדוק מי קרא את ההודעה ומתי

פגיעה בפרטיותם של משתמשי שירות המסרים המידיים? מעתה תוכלו לדעת מי קרא הודעות שלכם ושל חבריכם לקבוצה ומתי - גם אם אתם בסך הכל חברים בקבוצה (חדשות, טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם רכישת פייסבוק החלה לתת את אותותיה? כמעט שנה לאחר שרכשה הרשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק את אפליקציית המסרים הפופולרית וואטסאפ, סימני הרכישה החלו לתת את אותותיה באפליקציה ובעדכון האחרון ששחררה החברה היום (רביעי) נכלל פיצ'ר שנוי במחלוקת שיכול לעדכן אתכם מי מחבריכם קרא את ההודעות - הן הקבוצתיות והן האישיות.

התוספת שמופיעה בדמות אייקון של האות i, אשר יופיע לכם אם תסמנו הודעה על ידי לחיצה ממושכת עליה, מה שיוביל אתכם למסך בו יופיעו הפרטים של כל החברים שקראו את ההודעה, כמו גם את שעת קריאת ההודעה.

בנוסף אייקוני ה-V המפורסמים של ווטסאפ, שונו. ומעתה כאשר כל חברי הקבוצה קראו את ההודעה ששלחתם, סימוני הV יהפכו את צבעם לכחול. גם בהודעות פרטיות יהפכו סימוני הV לכחולים לאחר שהנמען קרא את ההודעה ששלחתם.

הערב, שעות ספורות לאחר ששחררה החברה את העדכון, הרשת כבר סוערת בעקבות מה שמכונה "פגיעה משמעותית" בפרטיותם של המשתמשים שאינם יכולים לבחור להסתיר את המידע אם קראו את ההודעה.

מי שמעוניין לשמור על פרטיותו, באופן חלקי, מוטב לו שלא לעדכן את האפליקציה. שכן למרות שהמשתמשים יוכלו לראות אם הוא קרא את ההודעה אם יחפשו בכפתור האינפורמציה, סימוני הV לא יהפכו לכחולים בהודעות עצמן עד שהמשתמש השני יעדכן את האפליקציה. מנגד, משתמשים אשר לא יעדכנו את האפליקציה, יוכלו לראות את הסימון הכחול החדש אם הם משוחחים עם משתמש אשר עדכן את גרסתו.

יצויין, כי בתחילת דרכה של האפליקציה זכתה החברה לביקורת רבה על אופציית ה'נראה לאחרונה' שאפשרה למשתמשים לראות מתי חבריהם ביקרו לאחרונה באפליקציה. בהמשך דרכה, הדבר גרם לחברה לאפשר למשתמשים לבחור אם להסתיר את מועד הביקור האחרון שלהם בוואטסאפ.

בתוך כך, נשמעו הערב ביקורות רבות הטענות כי פייסבוק שרכשה לאחרונה את וואטסאפ היא זו שאחראית לפיצ'ר החדש, זאת על רקע העובדה שהרשת החברתית הגדולה בעולם ידועה זה מכבר כמי שמבקשת ממשתמשיה לחשוף כמה שיותר מידע על עצמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר