ברוך דיין האמת: ר' נעים עובדיה נפטר

רבי נעים עובדיה, אחיו של מרן רבי עובדיה יוסף, נפטר ביום א' של חג הסוכות בבית החולים הדסה עין כרם. בן 92 היה בפטירתו. משפחתו תשב שבעה לאחר החג (דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
חכם נעים עובדיה זצ"ל מובא לטהרה (צילום: כיכר השבת)

פוסק הדור באבל: הבוקר (חמישי) קצת לאחר השעה שש בבוקר, הלך לעולמו חכם נעים עובדיה ז"ל, אחיו של מרן הראשל"צ רבי עובדיה יוסף.

בן 92 שנה היה בפטירתו והשאיר אחריו תשעה ילדים.

הרב נעים ז"ל מעד לפני כחודש ואושפז בבית החולים, הטיפול הרפואי אותו עבר הסתבך ובעקבות כך מצבו הלך והדרדר עד שבשבוע האחרון מצבו הוגדר קריטי, כאמור, הבוקר השיב את נשמתו לבוראו.

בראש השנה האחרון, התפלל ר' נעים עם אחיו הגר"ע יוסף בחדרו בבית החולים כאשר השניים היו מאושפזים באותו בית חולים. ביום הכיפורים, התעורר חכם נעים מהתרדמת, והצליח להתפלל את כל תפילות יום הכיפורים עם בנו הצמוד למיטתו.

חכם נעים עובדיה, שהיה בקשר הדוק עם אחיו הגר"ע יוסף, סיפר באחד מהראיונות שהעניק לתקשורת על אחיו: "פעם הייתי נוהג להתבדח מעט עם אחי, מרן שליט"א. הוא היה נוהג לאכול תוך כדי הלימוד. יום אחד, משכתי את הצלחת המלאה ממנו מבלי ששם לב, ושמתי במקומה צלחת ריקה, והוא, מתוך שקיעותו בלימוד, חשב שגמר כבר את מה שהיה בצלחת. פעם סיפר לי חכם עובדיה, שאחד מגדולי ישראל חזר פעם בלילה לביתו, ואשתו השאירה לו אוכל".

צפו: חכם נעים עובדיה סופד לאחיינו הגאון רבי יעקב יוסף זצוק"ל

"הייתה שם גם צלחת ובה עמילן בו היו משרים את החולצות בכדי להקשות אותן. אותו חכם, מבלי משים, אכל את העמילן אותו השאירה אשתו. בבוקר, כשאשתו התעוררה ורצתה לטפל בחולצות, ראתה שהעמילן כולו נעלם... אדם שראשו ורובו בתורה, לא יכול לחשוב על אוכל ולא על שום דבר".

"חכם עובדיה, אחי, מעולם לא היה ראשו באוכל ותמיד הסתפק במועט, למרות שמצבנו הכלכלי היה יחסית טוב, בזכות המכולת שהייתה ברשותנו".

הלוויתו של נעים עובדיה תצא הלילה בשעה 23:30 מבית הלוויות הספרדי בגבעת שאול להר המנוחות בירושלים.

מכוון שחכם נעים נפטר במהלך החג, בני משפחתו ובראשם מרן הגר"ע יוסף ישבו שבעה רק לאחר החג. מי שקיבל את האחריות על סדרי ההלוויה יהיה ר' צבי חקק, עוזרו האישי של הגר"ע יוסף.

הגר"ע יוסף עצמו, יעודכן בשעה הקרובה על פטירת אחיו.

חכם נעים ז"ל ואחיו מרן הגר"ע יוסף (צילום: קובי גדעון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר