אבל ביישוב

ברוך דיין האמת: רבה הוותיק של מירון הלך לעולמו בשבת

רב היישוב מירון במשך יותר מיובל שנים, הגאון רבי מאיר זאב שטרן זצ"ל, הלך לעולמו במהלך השבת. 'כיכר השבת' עם קווים לדמותו (ברוך דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון הרב מאיר שטרן זצ"ל (צילום: דוד ארזני ו-shutterstock)

אבל כבד ביישוב מירון לאחר שבמהלך השבת נפטר רבה הוותיק והמיתולוגי, הרב מאיר זאב שטרן זצ"ל. בן 86 היה בפטירתו.

הגאון הרב שטרן נולד ברומניה לאביו הרה"ח רבי משה שטרן זצ"ל מחסידי ויז'ניץ, ובצעירותו עלה לישראל ולמד בישיבת סערט ויז'ניץ בחיפה, שם נודע כמתמיד ושקדן עצום.

לאחר מספר שנים, ובעוד היותו בחור ישיבה, כבר הוסמך לרבנות והיה לאחד הרבנים הצעירים בישראל. בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו ויחד הקימו את ביתם ומשפחתם.

בשנת תשי"ט, במהלך ביקור שלו ביישוב מירון, הוצע לו לכהן כרב היישוב, וכעבור תקופה קצרה הפך לרב היישוב - תפקיד בו נשא עד יומו האחרון. בתפקידו כרב פעל להצבת מחיצות בחצר מערת רשב"י על מנת להפריד בין הגברים והנשים, לצד פעולות רבות לטובת קבר רשב"י והמוני המתפללים.

בתקופת הקורונה ובעת שהממשלה החליטה להטיל סגר על מתחם ציון רשב"י לקראת ז' אדר יצא הרב שטרן במכתב מחאה חריף במיוחד נגד הממשלה בו הוא כתב בין היתר כי "ברצונו למחות מחאה נמרצת על ביזוי וחילול הקודש באופן הבזוי ביותר, ע"י החלטה אומללה לסגור את כל מתחם ציון קודש הקדשים של אדונינו התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי במירון, ללא כל דיון עם אנשי המקום ואפשרות של התחשבות לקיום אף באופן מינימלי של תפילות ולימוד".

בפטירתו הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, נכדים וצאצאים ההולכים בדרך התורה והחסידות. הלווייתו תצא הלילה מביתו במירון בשעה 2:00 לפנות בוקר, לעבר בית החיים במירון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר