הממשלה אישרה

הכרה בילדי תימן; וועדת בדיקה לאסון בנחל צפית

הממשלה קיבלה החלטה, כי המדינה תכיר פרשת ילדי תימן ותעניק פיצוי למשפחות. כמו כן, התקבלה החלטה על הקמת וועדת בדיקה ממשלתית לאסון בנחל צפית • כל הפרטים (ארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
האסון בנחל צפית (צילום: דוברות זק"א)

ישיבת הממשלה המתכנסת בשעה זו (שני), קיבלה את הצעת המחליטים להכרת המדינה בפרשיית ילדי תימן וכן התקבלה החלטה להקים וועדת בדיקה ממלכתית לאסון בנחל צפית.

ילדי תימן

במסגרת ההחלטה שאושרה על ילדי תימן, ממשלת ישראל מביעה צער על האירועים שהתרחשו בימיה הראשונים של המדינה ומכירה בסבלן של המשפחות אשר ילדיהן היו חלק מפרשה כאובה זו.

הממשלה אישרה את מתווה הפיצוי הכספי עבור המשפחות שנפגעו שיעמוד על 162 מיליון שקלים - שיחולקו כך: 150 אלף שקלים לבני משפחה אשר ילדם נפטר ולא נמסר למשפחתו דבר פטירתו בזמן אמת ובכלל זה נסיבות פטירתו או שהילד נפטר ומקום קבורתו לא אותר, או שמקום קבורתו אותר באיחור ניכר.

וכן פיצוי בגובה 200 אלף שקלים לבני המשפחה הנפגעת, במקרה שמסקנת הוועדה האחרונה הייתה כי לא ידוע מה עלה בגורלו של הילד.

עוד הוחלט כי בני המשפחות, שנקבע באחת משלוש הוועדות שעסקו בפרשה (ועדת חקירה לגילוי ילדי תימן, הוועדה לבירור גורל ילדי תימן הנעדרים וועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדים מבין עולי תימן בשנים 1948-1954), שילדם נפטר או שלא נודע גורלו יוכלו להגיש בקשה לפיצוי כספי במהלך החודשים יוני-נובמבר 2021. ההחלטה גובשה בשיתוף משרדי האוצר והמשפטים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, "הבאתי לאישור הממשלה החלטה לפיצוי המשפחות שנפגעו בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן. זאת פרשה מהכואבות בתולדות מדינת ישראל. הגיעה העת שהמשפחות שהתינוקות שלהן נלקחו מהן, יקבלו הכרה מהמדינה ומממשלת ישראל, וגם פיצוי כספי. הפיצוי אינו יכפר על הסבל הנורא שהמשפחות עברו ועוברות, זהו סבל בלתי נסבל. יש להביא למשפחות שסבלן גדול מנשוא את מעט הנחמה שמגיעה להן".

נחל צפית

עוד אישרה הממשלה, את הצעת שר ההתיישבות צחי הנגבי להקים ועדת בדיקה ממשלתית לעניין אסון נחל צפית.

האסון בנחל צפית (צילום: דוברות זק"א)

השר הנגבי ממונה על המכינות הקדם צבאיות, אליהן מתקבלים מידי שנה כ-4,500 צעירות וצעירים שמקבלים דחיית שירות מצה״ל. בהסכמת מ"מ שר המשפטים בני גנץ, הממשלה קיבלה את בקשת השר הנגבי להעניק לועדה סמכויות של ועדת חקירה, זאת כדי לאפשר לה לזמן ולחקור עדים ולקבל לרשותה מסמכים נדרשים.

החלטת הממשלה מהווה היענות לעמדת ההורים השכולים מאסון השיטפון בנחל צפית, שגרם בשנת 2018 למותם של 10 בני נוער בטיול גיבוש של מכינת בני ציון.

השר צחי הנגבי הסביר: "חובתנו כממשלה לפעול לכך שאסון נורא כזה לא יתרחש עוד לעולם. אלפי הצעירות והצעירים, מיטב הנוער, שמגיעים למכינות לשנה ייחודית ומעשירה עוד לפני שירותם הצבאי ביחידות תובעניות, זכאים שרשויות המדינה תעשינה את כל הדרוש כדי להפיק לקחים, לגבש ממצאים וליישם את מסקנות הועדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר