צפו: המכתב האחרון של הרב יעקב יוסף זצ"ל

ימים ספורים לפני פטירתו, חתם הרב יעקב יוסף זצ"ל על מכתב מיוחד הקורא לחזק את העלייה ל'שמעון הצדיק' בירושלים. "לחזק את מניין הנץ החמה בו זכיתי להתפלל רבות בשנים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף זצ"ל (צילום: כיכר השבת)

ימים ספורים קודם פטירתו, חתם הגאון הגדול רבי יעקב חי יוסף זצוק"ל על מכתב תמיכה במתפללים בציון 'שמעון הצדיק' בירושלים, ועודד את העלייה לציון ביום ל"ג בעומר.

"שמעון הצדיק היה משיירי כנסת הגדולה, הוא היה אומר: 'על שלושה דברים העולם עומד, על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים" פותח הגאון הרב יעקב יוסף זצ"ל את מכתבו.

"באתי לחזק בשורות אלו לחזק ולעודד את ההולכים להתשטח על קברו של אחרון אנשי כנסת הגדולה וראשון התנאים, הכהו הגדול ונשיא הסנהדרין, שמעון הצדיק זיע"א בשכונת שמעון הצדיק בירושלים עיה"ק תובב"א".

"נהגו יהודי ירושלים לאורך כל הדורות מנהג עתיק יומין שבעת צרה כעצירת גשמים ופרעות באים להשתטח על קברו של שמעון הצדיק ונושעים. וידוע הסיפור עם הרב גלאנטי זצוק"ל, שבעת עצירת הגשמים בא עם אנשי ירושלים לציון, התפללו ונושעו והיה קידוש ה' עצום בקרב כל יושבי ירושלים, גם בקרב אלה שאינם בני ברית".

הגר"י יוסף כותב על מעלת התפילה בל"ג בעומר בציון שמעון הצדיק: "עוד נהגו להשתטח על קברו ביום ל"ג בעומר. ביום ל"ג בעומר אנו שמחים על הצלת התורה על ידי חמשת תלמידי רבי עקיבא, וראוי לשמוח גם על קברו של שמעון הצדיק שהיה ממעברי התורה מדור אנשי כנסת הגדולה לדור התנאים".

בסיום המכתב מחזק הרב את מתפללי 'תפילת הנץ' בציון, שם היה הרב זצ"ל מתפלל במשך שנים: "ביתר שאת קורא אני לחזק את מניין הנץ החמה בו זכיתי להתפלל רבות בשנים".

המכתב המלא:

(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר