אפשר להירגע, החרדים העובדים לא ילמדו תורה

מבט על לווית הרב נויבירט, והפגנת 'הפלס': 2 אירועים בהם השתתפו עשרות אלפים. שניהם אירועים עצובים, הראשון על פטירתו של מנהיג דגול, והשני על קריאת התיגר שיצאה ממנו. וגם: ירוחם אסטריכר מרגיע את הקיצוניים: החרדים העובדים לא ילמדו תורה • טור (חרדים)

ירוחם אסטריכר | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: באדיבות ירוחם אסטרייכר)

שלושים אלף חרדים השתתפו בתקופה האחרונה בירושלים בשני אירועים שונים, לא בטוח שהשלושים אלף שהיו באירוע הראשון היו אלו שהיו בשני, אולי מעטים מהם היו בשני האירועים.

שני האירועים היו עצובים במיוחד והותירו אחריהם את עולם התורה חסר וכואב.

האירוע השני ובכוונה תחילה אני מתחיל עם השני כי הוא ללא ספק אירוע שכל שומר תורה ומצוות הרגיש שייכות אליו גם אם לא נכח בו בעצמו, הלווייתו של האיש שללא ספק אחראי על כך שהשבת נשמרת כהלכתה בבתי ישראל ה"ה הגאון הרב יהושע נויבירט זצ"ל שהלך לעולמו כאשר הוא משאיר אחריו מורשת מפוארה של עולם הלכתי שהספר שמירת שבת כהלכתה שהוא הספר המוכר ביותר בתחום הלכות שמירת השבת, הוא רק חלק מהעשייה המיוחדת של אדם שלא היה לו בעולמו אלא ד' אמות של הלכה.

מעבר לבקיאותו ומפעל חייו בהלכות שבת היה הרב נויבירט זצ"ל נחל נובע ועמוד האור בנושאים הלכתיים רבים מהלכות אישות, ענייני פוריות על פי ההלכה ונושאים רבים נוספים בהם התבקש לפסוק לבקשת פונים רבים מרחבי העולם כולו.

הרב יהושע נויבירט זצ"ל (צילום: אייזיק כץ)

הרב נויבירט זצ"ל לא רק ידע לפסוק הלכה, בעת הצורך ידע גם לצאת בתקיפות לשמירת גדרי ההלכה, כאשר סניף בנק בשכונת בית וגן העסיק עובדות שהחלו להגיע בלבוש לא הולם לשכונה חרדית, הרב נויבירט זצ"ל לא ארגן פש'קווילים ולא משמרות מחאה, הוא ניגש בעצמו למנהל הסניף ובתקיפות היוצא מן הלב הסביר לו את חומרת הדבר תוך שהוא מסביר שאם העניין לא יטופל הוא יורה לתושבי השכונה לסגור את חשבונותיהם באותו סניף, הוא לא איים בשריפת פחים, הוא לא איים בניקוב צמיגים, הוא לא השתמש באלימות, הוא היה פרקטי לחלוטים ונתן למנהל הסניף להבין עד כמה זה חשוב, ברור שיום למחרת עובדות הסניף הגיעו בלבוש הולם.

על אנשים מסוגו נאמר מיתת צדיקים מכפרת על בני הדור, ולצערי בדור שלנו - יש הרבה על מה לכפר.

כאמור זכה אותו צדיק ללווייה מכובדת בה השתתפו שלושים אלף מלווים שליוו את הצדיק לדרכו האחרונה עלי אדמות והרבה יותר משלושים אלף יהודים שומרי שבת המשתמשים בספרי ההלכה אות חיבר, הם ממשיכי דרכו כאן בעולם הזה.

30 אלף איש מונהגים על ידי עיתון שקורא תיגר על עולם התורה

אבל שלושים אלף חרדים אחרים ליוו לא מכבר אירוע אחר, אירוע לא פחות עצוב, אירוע שאולי צריך כמה צדיקים עם שלושים אלף איש נוספים בכדי לכפר עליו, אני מתכוון להפגנת התמיכה של שלושים אלף חרדים שמונהגים ע"י עיתון שכל תכליתו לקרוא תיגר על הנהגת עולם התורה.

מלחמות רבות ידע עם ישראל מיום היותו לעם או אפילו עוד הרבה קודם לכן, מהרגע בו עמד אבינו אברהם על דעתו והכיר את בוראו החלו הרדיפות, ומאז אנו תמיד במגננה על עצם קיומנו כעם נבחר אשר מוכן למסור נפש על לימוד התורה.

אבל בעוד ובמשך אלפי שנים אויבי היהדות הם בד"כ בני לבן ועשיו, מסתבר שליצר הרע שיטות חדשות להרוס את עולם התורה וכעת המלחמה דווקא מבית. ולא סתם מבית, אלא ממי שמנסה להצטייר כשומרי החומות של היהדות.

קל מאוד לבדוק אם מלחמה או הפגנה או מסע כלשהו הוא לשם שמיים או ח"ו בשם הקרדום לחפור בה, אם בדרך להשגת המטרה עוברים על איסורים כמו הלבנת פנים, לשון הרע ורכילות, הוצאת שם רע, מכה רעהו בסתר ובגלוי ועוד שלל עוונות וחטאים שהמכנה המשותף שלהם זה רמיסת האחר, כנראה שלא באמת מדובר בהתכנסות לשם שמיים אלא התכנסות שמזכירה את פרשת קרח ועדתו שלא הסתפקו בחוט אחד של תכלת ודרשו טלית שכולה תכלת.

אחד מההישגים המפוארים של אותם עקומים שמנסים לשדר שהם ישרים כפלס, היא המלחמה ביהודים שבקשו ליישב בשלווה וללמוד תורה, לא סתם ללמוד תורה אלא לימוד תורה של יהודים הנתונים בקושי הפרנסה ומפנים בכח זמן ללימוד התורה.

והרי ידוע שכאשר יעקב מבקש ליישב בשלווה קופץ עליו רוגז, ובמאבק "לשם שמיים" הצליחו לגרום לסגירת כולל של חרדים עובדים בבני ברק שכל חטאם של אותם לומדי הכולל היה לא בעבודתם - אלא בזה שהם מעיזים ללמוד תורה.

אברכים בכולל שנסגר (צילום: כיכר השבת)

לאיש לא הייתה בעיה עם זה שהם עובדים, לאיש לא הייתה בעיה עם זה שהם לומדים מקצוע, אבל לימוד תורה? זה משהו ששייך לאנשים מסוימים שמחליטים מה תהיה מכסת לומדי התורה בדור הזה, ואני לא מדבר על יאיר לפיד.

אז הנה אפשר להירגע, הכולל נסגר והם לא ילמדו תורה, לפחות לא בגלוי, כעת אם ירצו ללמוד תורה בשעות בהם הם לא עובדים הם יצטרכו כנראה לעשות זאת בסתר במסירות נפש במקום ששונאים ומחבלים לא ייגלו אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר