הסיפור שמרתיח את הרשת

מקומם: עיתונאי תקף נערה חרדית ונענש ב-6 חודשי עבודות שירות

עיתונאי ערבי בשנות החמישים לחייו, הטריד במשך תקופה ארוכה צעירה חרדית בת כ-15. ערעור של הפרקליטות על גזר דינו הקל, נדחה לאחרונה על ידי שופטי בית המשפט העליון, מה שחולל סערה של ממש ומחאה של גולשים ברשת. איש הימין ברוך מרזל, מאשים במקרה דווקא את ההנהגה הרבנית והפוליטית (חרדים)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

הסיפור שמקומם את הרשת: נואף עתאמנה בן ה-52, עיתונאי ערבי שהורשע בהטרדה ואיומים, סחיטה באיומים, ותקיפת נערה חרדית בהיותה כבת 15, נשלח לרצות שישה חודשי עבודות שירות. הרכב שמנה שלושה שופטים מבית המשפט העליון דחה לאחרונה את ערעור המדינה על העונש הקל שפסקו השופטים לפני שנה.

הפרשה החלה בתחילת שנת 2012, כאשר עתאמנה החל ליצור קשר עם הנערה החרדית באמצעות אתרים חברתיים, תוך שהוא מתחזה לבחור הצעיר מגילו בחצי יובל שנים. באותה הזדמנות החל הפלסטיני לבצע את העבירות החמורות שיוחסו לו בכתב האישום.

לאחר שביצע את מעשים החמורים, עבר הנאשם לפרק ב' בשרשרת העבירות, תחילה באיומים אותם שיגר באמצעות הודעות טקסט באותם אתרים חברתיים שם נוסד הקשר המפוקפק. כשהוא מאיים לפרסם על הצעירה פרטים בעייתיים.

באמצע חודש יולי 2012, האיומים והמעשים הפכו לחמורים יותר, כאשר העיתונאי אף החל להטריד את אחותה של הקרבן המרכזי בפרשה המזעזעת, הסיטואציה הביאה למשבר נפשי אצל הנערה. ולאחר התייעצות בין האחיות - הקרבנות, הן עזרו אומץ, והגישו יחד עם אמם תלונה בתחנת המשטרה הקרובה לביתם.

כמה ימים לאחר מכן, הצליחה המשטרה לעלות על עקבותיו של העיתונאי, בלשי המשטרה אזקו אותו והוא הובא שוב ושוב בפני שופט להארכת מעצר.

העונש: 6 חודשי עבודות שירות

לפני כחצי שנה, בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליו 24 חודשי מאסר, מתוכם 6 חודשים בפועל, ו-18 חודשי מאסר על תנאי שלא ישוב על סורו ב-3 שנים הקרובות. כמו כן הוא חויב לפצות את הנערה בסך של 60 אלף ש"ח. חודשי המאסר בפועל אגב, הומרו בסופו של דבר עבודות שירות לצורך שיקומו.

נציגי הפרקליטות שקיבלו בזמנו בתדהמה את גזר הדין המקל, קיימו התייעצות ובסיומה החליטו לערר לביהמ"ש העליון. הערעור נדון בפני הרכב של שלושה שופטים: אורי שהם, צבי זילברטל ואליקים רובינשטיין, ואלו החליטו פה אחד שלא לשנות כלל את גזר הדין הראשון ולהשאיר אותו על כנו.

את הקשר המפוקפק עם החברה החרדית, ימשיך נואף עתאמנה בעת שאת עבודות השירות שהוטלו עליו הוא ימלא בחברה קדישא בעיר חדרה.

"הכי נוח וקל להאשים את השופטים"

"הבעיה היא שהכי נוח והכי טוב להאשים את מערכת המשפט שאם לא היה מדובר בבן מיעוטים וחרדית אין ספק שהיו כל התקדימים מראים על עונשים יותר כבדים". אומר ברוך מרזל, מוביל מאבק בהתבוללות בשיחה עם "כיכר השבת" בהתייחסו למקרה דנן.

מרזל מאשים את ההנהגה הרבנית והפוליטית בכך שלא "השכילו" כלשונו, להיאבק באופן חריף כנגד תופעת ההתבוללות: אני חושב שזו אשמת ההנהגה הדתית והנהגה הרבנית בארץ, שמתעלמת התעלמות חמורה מאוד מהעובדה שבשנים האחרונות יש בעיית התבוללות בתוך הארץ, פעם הייתה זו "בעיה נדירה", בעידן הנוכחי הפכה הבעיה ל"מכת מדינה" עמה אנחנו מתמודדים כל יום".

"הכי קל ונוח להאשים את בית המשפט", ברוך מרזל (צילום ארכיון: פלאש 90)

"עדיף שיתעוררו היום כשאפשר עוד למגר את התופעה מאשר שיהיה מאוחר מידי. הבעיה המרכזית שהדבר הפך ללגיטימי בתקופה האחרונה מפני שאנחנו מגיעים ומתערבים, שואלים אותנו מדוע אנחנו נוהגים כך בעוד בני הזוג מעוניינים בקשר".

ביקורת ברשת על גזר הדין הקל

פסיקת בית המשפט, עוררה ביקורת בקרב לא מעט אישים גם מהתעשייה בה עסק המורשע, התקשורת. "שלוש שנים חטף אידיוט אחד שהשליך נעל על שופטת" נפתחו דברי הביקורת שפרסם העיתונאי אראל סג"ל ברשת החברתית פייסבוק.

"אה, עוד פרט. העיתונאי חזק מאוד בשיח הזכויות, חבר בכמה עמותות אזרחיות. נואף עתאמנה שמו. הנערה חרדית. חצי שנה עבודות שירות. פחח".

סגל סיים את דברי הביקורת באומרו כי הפרטים שעולים מהפרשה אינם נעימים ואף יותר מכך, "הפרטים לא נעימים אבל לא נעים מת מזמן. מה שנשאר זה רק פולטיקלי קורקט מבחיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר