הצעה: לשריין מקום לחרדי ברשימת הליכוד לכנסת

נשיאות ועידת הליכוד החליטה לאשר להצבעה בועידה מספר נושאים שהעלה חבר הנשיאות החרדי יעקב וידר, ובהם גם שריון מקום לח"כ חרדי ברשימת "הליכוד" לכנסת ישראל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בחודשים האחרונים, שוררת תחושה קשה בקרב עסקני ופעילי מפלגת השלטון ורבים מהם רוטנים כנגד החלטותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפועל לבדו באופן חד צדדי וללא התייעצות מוקדמת עם מנגנוני המפלגה. כך לדוגמא לטענתם, מודרים שרי וח"כי הליכוד מהדיונים סביב הנושא המדיני. ולא משתופים אודות הסיכומים עם ליברמן לגבי איחוד בין המפלגות ומוסדותיה.

בעקבות המרמור ובניגוד לעמדת ראה"מ, החליטו לפני כחודש חברי נשיאות הליכוד כי מייד אחרי החגים תערך ישיבה ובה יועלו כל הנושאים הנ"ל להצבעה בקרב כלל חברי הועידה.

הערב (ראשון) זה קרה, נשיאות ועידת הליכוד סיימה ישיבה היסטורית, במהלכה הוחלט בין היתר, לכנס את הועידה בחודש הקרוב לדיון מיוחד, וכן להעלות להצבעה בועידה עצמה מספר נושאים. כל זאת בניגוד מוחלט לדעתו של ראש הממשלה.

הועידה היא הגוף העליון של מפלגת הליכוד, וחברים בה יותר כארבעת אלפים צירים מכל רחבי הארץ.

יעקב וידר, יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר הנשיאות, הבהיר בנחרצות כי על הליכוד כתנועה לאומית ליברלית עם רגישות חברתית, לפעול מידית לבלימה של עליית מחירי הדיור כשלדבריו הפתרון הינו להאיץ את הבנייה בכל רחבי המדינה, כולל ובעיקר בירושלים בירתנו ובהתיישבות. "על התנועה ונבחריה מוטלת החובה להתנגד לכל סוג של הקפאת בנייה, במטרה להגדיל את היצע הדירות ולהפחית את מחירן", אמר וידר.

וידר לאחר בחירתו לנשיאות הליכוד (צילום: ישראל כהן)

בנוסף, העלה וידר את הדרישה כי תנועת הליכוד ונבחריה יפעלו לישוב, פיתוח והחלת הריבונות הישראלית על כלל חלקי ארץ-ישראל, ובעיקר על האזורים החיוניים לקיום מדינת ישראל ולביטחון אזרחיה. "על הח"כים והשרים מוטל לפעול לקידום ההתיישבות בכל חלקי הארץ: בנגב, ביהודה, בבקעה, בערבה, בשומרון, בגליל וברמת הגולן, באמצעות תכנית עדיפות לאומית להתיישבות בפריפריה".

נקודה נוספת שהעלה וידר, היא הדרישה כי על מפלגת הליכוד כמפלגת העם, לפעול באופן אקטיבי לשילוב מיעוטים בתנועה (נשים, צעירים, חרדים ולא יהודים), באמצעות שריון מקומות ריאליים עבורם בכל מוסדות הליכוד וברשימת הליכוד לכנסת.

יצויין כי ההחלטה עלולה לעקר את כוונתו של נתניהו לצרף את ישראל ביתנו, כיוון שעפ"י חוקת התנועה, הדבר יוחלט ע"י חברי הוועידה, אשר נכון להיום נראה כי יש בה התנגדות עזה למהלך זה.

כמו כן בנושא המדיני, הדבר עלול ליצור דרמה ומשבר מול האמריקאים לו תנועת הליכוד תכריז בקול על התנגדותה למדינה הפלסטינית ולמו"מ המתבשל.

לאחר דיון ארוך, אישרה הנשיאות בהחלטה דרמטית את שלושת הנושאים, וכן קבעה כי יערך דיון מחודש בועידה גם בנושא האיחוד עם ישראל ביתנו. והדבר יובא להצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר