אל לנו להתבייש / טור תגובה

הטור של רחלי איבנבוים על הציבור החרדי עורר זעם אצל שרגא ניימן שמגיב בטור משלו: "לחשוב שגיוס יאחד אותנו לעם אחד זו נאיביות, אל לנו להתבייש בהשתייכות שלנו למגזר" (טור)

שרגא ניימן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

‏כאחת שגדלה בבית חרדי ומכירה כל ניואנס היטב, שבוודאי יודעת את ערך לימוד התורה ושהיא מגנא ומצלא ידוע לך גם היטב שהצבא הוא לא מקום המתאים לבחורים אשר חובשים את ספסלי בית המדרש ומקפידים על קלה כבחמורה.

זה הזמן שלנו • רחלי איבנבוים בטור אישי

נכון, יש את אלה שמחוץ למיינסטרים שהולכים ומתרבים, וגם בתוכם יש את אלו שיותר מתאימים ואלו שפחות לרוח צבא ההגנה לישראל. צה"ל הוא מקום לפורענות רוחנית, ובקרב אחינו בעלי הכיפות הסרוגות ישנם לא מעט כאלה שירדו מבחינה דתית וגם בחלק מהמתגייסים החרדים ניכרת תופעה זו.

נכון, צה"ל בנה ובונה מסגרות שח"ר שמתאימות יותר לבחורים מבתים חרדים, אבל עדיין זה לא גלאט וחלק ואלו מסגרות מוגבלות שלא מתאימות לאורח חיים של כל אחד.

בשנים האחרונות, בפרי עמל ויזע רב, חלה עליה ניכרת בגיוס חרדים וניתן היה לראות את הגרף של המתגייסים החרדים הולך ועולה במאות אחוזים, כמי שלקח חלק קטן בעניין והופעתי מספר פעמים מול "ועדת עברי" ובמקומות נוספים כדי לשפר ולהנגיש את השרות הצבאי לאותם אלו שיכולים ומתאימים במגזר החרדי.

ואכן צה"ל הגיע למספרים שהפתיעו גם אותם, חלקם אף התגייסו ליחידות קרביות ומשמעותיות לאחר שנבנתה מערכת והסכמה שבשתיקה ולא שבשתיקה של רבנים, ודווקא אז השנאה והלהבות הגיעו לגבהים ושיאים חדשים.

לולא ההפרעות והשיח האלים של הפוליטיקאים הקטנים, תוך מספר שנים הייתה מתפתחת כאן מתחת לפני השטח מהפכה גדולה שנהרסה במו ידיהם של אותם אינטרסנטים חובבי כותרות שלא באמת חיפשו את טובת העם אלא את טובת המנדטים. בעקבות אותם ניסיונות כפייה בתהליך חד צדדי זרם המתגייסים לאלו שמתאימים למסגרות אלו נעצר כמעט לחלוטין.

הזמן שלנו לגיוס הוא לא מתי שזה נראה לפי ראות עינייך אלא בראיה רחבה ואחראית יותר.

ההנהגה החרדית גילתה אחריות ומקיימת את התהליך עקב בצד אגודל, בצורה מבוקרת וזהירה.

אך דא עקא, ישנה תופעה חדשה ואולי מבורכת של נשים חרדיות שמנסות להוביל ולשנות את המגזר החרדי והן פועלות בכנסת בוועדות השונות ובמקומות נוספים. הן נצפות מסחבקות עם ח"כיות מיש עתיד והכל בשם הפמיניזם הקדוש אבל לעיתים חוצות גבולות ומנסות לתקן את החברה החרדית אך למעשה הן מסייעות בידי אותם אלה שעוצרים את התהליך שהתפתח בשנים האחרונות של יציאה לשוק העבודה ולגיוס מסיבי.

הצטמררתי לקרוא את מה שכתבת בפוסט מקדים לכתבה כי "התלבטתי כל כך הרבה אם מותר לי לכתוב. אם יהיה מי שיקשיב. אם אצליח להעביר את הבושה הגדולה.....". נכון, היינו במקום לא נוח שההורים שלנו ישנו בבטחה אודות לאותם גיבורים, ומנגד אימהות של גיבורינו חיילי צה"ל וכוחות הביטחון עברו ימים ולילות שלא ניתן לתאר. שלא לדבר על 64 בתים שנחרבו במבצע הקשה ועקוב מדם.

אבל עדיין, אל לנו להתבייש בהשתייכות שלנו למגזר שלם של חסד ונתינה, של אהבת חינם ולימוד תורה, כל אחד ודרכיו הוא. אולי שכחת שעל כל חייל בחזית יושבים כמה חיילים בחדרים ממוזגים שישנים לא פחות טוב מאתנו - החרדים. כל אחד והתרומה שלו.

לחשוב שגיוס יאחד אותנו לעם אחד זו נאיביות, לא חסרים חלקים בעם שמתגייסים ותורמים ועדיין חשים סוג ב' למרות שירותם הצבאי.

כיהודים החרדים לדבר ה' אנחנו אמונים להרבות אחדות ואהבת חינם איש לרעהו. תמיד ובכל מצב בימי שגרה ומלחמה בחורף ובסתיו בבוקר ובלילה.

אנחנו חייבים להיאבק על אחדות העם שלנו ועל האחדות בתוכנו, אחדות נוצרת מהבנה והכרה של כל אחד בשוני וביכולת של האחר, לקבל את המגרעות ולהעריך את היתרונות. פערים ניתן לצמצם אך ורק בהידברות ובהבנה.

ואסיים בתפילת רבי אלימלך מליזענסק זיע"א: "אדרבה, תן בלבנו שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונם, ושנדבר כל אחד את חברו בדרך הישר והרצוי לפניך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר