דרמה בכשרות הליטאית

המהפך הושלם: הגרש"צ רוזנבלט הצטרף ל'שארית'

הלילה נחתם הסכם בין מנהלי וועד הכשרות של "שארית ישראל" לבין הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט על צירופו כחבר בוועדת הרבנים של ועד הכשרות • בכך הושלם המהפך בכשרות הליטאית, אליה צורפו רבנים הכפופים למרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי • ומה יעשו הדיינים הוותיקים? • פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרש"צ רוזנבלט עם רבו מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: ארכיון כיכר השבת)

דרמה בשארית ישראל - המהפך הושלם: בשעות הלילה המאוחרות (חמישי) נחתם הסכם בין מנהלי וועד הכשרות של "שארית ישראל" לבין הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט על צירופו כחבר בוועדת הרבנים של וועד הכשרות.

בכך מצטרף הרב רוזנבלט לרבנים הגאונים רבי אברהם הכהן רובין, רבי ישראל זיכרמן ורבי יחיאל יוסף במברגר שצורפו לאחרונה בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, הוא תלמידו המובהק של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וכן של הגאב"ד הגר"נ קרליץ, שבהוראתו והנחייתו עמד בראש כשרות "יראים" שהוקמה לפני כעשור ובנוסף הקים רשת בתי הוראה בערים החרדיות. לפני כשלוש שנים התאחדה כשרות "יראים" עם כשרות "קהילות" לשחיטה משותפת.

יצויין כי עד ‫למהפך היו חברי הבד"ץ הרבנים הגאונים הגר"מ גרוס, הגר"ע אוירבעך, הגר"א דינר והגר"צ וובר כשכעת לא ברור האם בעקבות השינויים שנעשו, חלקם לפחות - מלבד הגר"צ וובר התומך במהלך, יבחרו לפרוש מכשרות ואולי אף לפתוח מערכת כשרות מתחרה, או שאולי יחליטו להישאר במערכת הכשרות לצד הרבנים החדשים כשעל פי ההערכות נראה כי השלמת מההפיכה אמש מהווה נקודת אל חזור והדבר יגרום לפיצוץ ולפרישתם של החברים הוותיקים.

בהקשר לכך יצויין כי בניגוד לרבנים החדשים שצורפו הנחשבים לניטרליים יחסית הרי שהרב רוזנבלט נחשב ל"סדין אדום" בקרב ההנהלה הוותיקה והדבר מלמד על השלמת המהפך מבחינתה של ההנהלה החדשה הכפופה למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

הגרש"צ רוזנבלט עם מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: ארכיון כיכר השבת)

עוד יצויין כי כעת לאחר צירופו של הרב רוזנבלט זוכה המהלך גם לברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהרב רוזנבלט נחשב לאחד ממקורביו הבולטים.

כזכור באסיפה שאורגנה ע"י ההנהלה החדשה לפני כשבוע בחרו הרבנים הוותיקים להיעדר כשבנוסף לכך שיגר עו"ד רפי שטוב המייצג את הגר"ע אוירבך מכתב זועם כנגד השינויים בוועדת הרבנים של גוף הכשרות שנעשו לדבריו במרמה.

כעת, כאמור, השאלה הגדולה היא האם השלמת המהפך תביא לפרישתם בפועל של הרבנים הוותיקים או שהם ישלימו עם המצב שנוצר ויפעלו לצד הרבנים החדשים שצורפו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין הפועלים בחצי השנה מאחורי הקלעים לשינויים הדרמטיים בכשרות שארית ישראל ניתן למנות את הגר"י סילמן, הגר"צ וובר, הגר"ח משיקובסקי, הגר"ב שרייבר הרב רפי מנת וכן נאמניהם של גדולי ישראל דוד שפירא ויענקי קנייבסקי.

הגרש"צ רוזנבלט עם הגר"נ קרליץ (צילום: יהודה פרקוביץ, ארכיון כיכר השבת)

גורמים המעורים בנעשה בציבור הליטאי תוהים האם היה כאן מהלך מחושב ומתוחכם של כיבוש מערך הכשרות בשלבים, כאשר בחלקו הראשון של המהלך צורפו חלק מהרבנים החדשים (הניטרליים) ואילו רק בשלב השני צורף גם הרב רוזנבלט או שאולי מדובר בסך הכל במהלך תגובה של ההנהלה החדשה לדרישתו של עו"ד שטוב שביקש לפסול את מינויים של הרבנים החדשים.

כך או כך כעת יעמוד וועד הכשרות של "שארית ישראל" תחת בעלותם המלאה של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, מה שישפיע ללא ספק על סדר היום בציבור הליטאי ויהווה נדבך נוסף מהשלכות הפילוג והקרע העמוק המתחולל בציבור זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר