"קיבלתי סטירות מהרב עובדיה"

רה"מ נתניהו ל'קול ברמה': "אני לא מנדה את החרדים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ראיון מיוחד לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה", בו התייחס ליחסיו עם החרדים. לדברי נתניהו, "אני לא מנדה חרדים. גם הנציגים החרדים יודעים שאני רוצה אותם בקואליציה". על יחסיו עם מרן הגר"ע זצוק"ל: "יש לי הערכה גדולה אליו". האזינו לראיון המלא (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (שני) ראיון לעיתונאי משה גלסנר, מגיש 'המהדורה המרכזית' של תחנת הרדיו החרדית "קול ברמה", והתייחס ליחסיו עם המפלגות החרדיות וליחסיו עם מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

נתניהו התייחס בתחילת הראיון ליחסיו עם מרן זצ"ל, זאת על רקע ציון יום השנה לפטירתו היום. "זכיתי לקבל הרבה סטירות חיבה ממנו. אני זוכר אותו בחיבה והערכה מרובה. הרב היה מגדולי הפוסקים בדורנו. הוא היטיב עם עגונות וכל כך הרבה אנשים בהתאמת ההלכה לחיים המודרניים כי זה מה שההלכה אמורה לעשות".

נתניהו הוסיף: "הוא היה מחויב כל כולו לאהבת ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל ואני מאוד הערכתי את האהבה הזו שבאה מעמקי ליבו. הייתי מגיע אליו גם לקראת סוף חייו והוא היה רכון על שולחנו כותב את ספריו, ואני הרגשתי רגשי אשמה שאני מפריע לו. הערכתי את זה מאוד.

"בכל פגישה איתו הרגשתי שאני במחיצת אדם שבאמת מסתכל על שורשי היהדות. התורה החזיקה אותנו אלפי שנים. כל אחד מבין את זה, אני ודאי מבין את זה".

רה"מ התייחס ליחסיו עם המפלגות החרדיות, שכיום נמצאות מחוץ לקואליציה ומרגישות מנודות. "האמת הפשוטה היא שההתנגדות לכניסתם לממשלה לא רק שלא באה ממני אלא אני אפילו ניסיתי לגבור עליה ולא היה לנו את הכוחות - המספרים, בסוף הציבור קובע. אני אינני מנדה חרדים. זה אבסורד. אני לא נוהג כך בחיי הציבוריים ולא בחיי הפרטיים".

נתניהו ציין את הקשר שלו לדת ולתנ"ך: "כל שבת אני קורא יחד עם בני את פרשת השבוע. זה לא הצגה ולא מהשפה ולחוץ. זה אמיתי ועמוק ומשקף את המקום ממנו אני בא. אני מקיים חוג תנ"ך על שם חמי, שמואל בן ארצי, חוג שחודש על ידי. זה חוג מאוד מרגש".

נתניהו הוסיף כי "אין הצדקה לכך שהחרדים מאשימים אותי בזה שהם לא בקואליציה. לפעמים אומרים דבר שאינו משקף את המציאות. אני חושב שגם הם יודעים את האמת וגם הציבור החרדי יודע את האמת".

נתניהו התייחס ל"חוק הגיור" שעבר היום בוועדת החוקה של הכנסת. "הכוונה שלי הייתה ברורה. אני רציתי לשמור על אחדות העם, לא לקרוע קרעים ולא לגזור גזרים, אבל אנחנו צריכים את הקולות ולא תמיד יש לנו את הקולות".

"לא יודע אם זה מעשי להכניס כיום את החרדים לקואליציה" אמר נתניהו, "אני לא מאמין בפסילות האלה. אמרו את זה בגולה. אם יגידו את זה בארץ כלשהי הייתה התרעמות מוצדקת, אז אני ודאי לא אגיד את זה כאן בארץ ישראל".

בהתייחסו לחוק מע"מ 0, אליו החרדים מתנגדים בתוקף, אמר נתניהו כי "לפעמים קשה מאוד להשפיע כשאינך בפנים. אבל אני עושה כמיטב יכולתי לאזן כל מיני הצעות ונטיות חריפות נגד החרדים, הצעות שהיו מביאות לקרע בעם".

"יש לנו את דאעש, חיזבאללה וחמאס ואותם לא מעניין אם אנחנו חרדים או חילונים, אז מול זה ראוי ששבטי ישראל יתאחדו" אמר נתניהו".

על התבטאויותיהם של הנציגים החרדים על כך שלא ישתפו עמו פעולה, ומנגד ישתפו פעולה עם השר לשעבר משה כחלון, אמר נתניהו כי "אני מדבר עם חברי הכנסת החרדיים. אני חושב שבם יודעים את האמת, שהיא חשובה. יש איזו גישה של שותפות גורל ואנשים יודעים את זה, זה לא הצגה".

"רעייתי עובדת כפסיכולוגית בבית ספר חרדי וממנה אני שומע דברים מאוד יפים על הציבור החרדי, בני היה חתן התנ"ך בגיל 15. הדברים הללו אמיתיים וניכרים" אמר נתניהו.

לסיום העביר נתניהו מסר לציבור החרדי ולנציגים החרדיים: "אני רוצה שנעבוד יחד. לימים טובים יותר לעם ישראל. אין לנו פריבילגיה להתעסק במריבות פנימיות. צריך לאחד כוחות ולהבטיח את עתידו של עם ישראל בארץ ישראל ולזכור שאנחנו חלק בשרשרת הדורות של עם ישראל. אם לא המורשת היינו צריכים ללכת למקומות אחרים.

"אני יודע על מה אבותיי נלחמו עבור הארץ הזו. אין לנו מקום אחר. אין לנו מדינה אחרת" סיים נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר