דב הלברטל עושה עוול לרב אלישיב / טור תגובה

עו"ד הלברטל עושה עוול נוראי לדמות הגרי"ש אלישיב זצ"ל. הגרי"ש זצ"ל ודאי לא היה איש שמאל קיצוני, בזכות הגרי"ש מתגוררים היום יהודים בשכונות בעלות רוב ערבי (טור תגובה)

יהונתן יוסף | כיכר השבת |
מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל (צילום ארכיון: שמואל דריי)

בשנת ה'תש"ן, לאחר "התרגיל המסריח", הכריע מרן הרב שך זצ"ל לחבור לממשלת שמיר, ממשלת ימין צרה שבנתה בהתנחלויות ביתר שאת והובילה קו ניצי ותקיף מול העולם כולו.

הרב אלישיב תמך בהקפאת ההתנחלויות והתנגד לעלייה להר הבית

לפני כעשרים שנה עם פרוץ ה"שלום" מבית מדרשו של השמאל הישראלי והחתימה על הסכמי אוסלו, כינס מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בביתו ברחוב חנן ישיבת חירום בה השתתפו מקורביו האמתיים וביניהם הגאון הרב שמחה הכהן קוק, חלק מנכדיו, ויצחק פינדרוס שסיפר לי על תוכן הפגישה.

בישיבה נדונו דרכים לקידום והצלחת עצרת תפילה ליד שריד בית מקדשנו כאשר ההנחיה שיצאה מפיו הייתה לפרסם במודעות כותרת שהתפילה מכונסת "על מאסם בארץ חמדה".

היו רבנים שהתנגדו לעצרת התפילה שנועדה ליום כ' בטבת וחלק מהנוכחים תינו בפני הגרי"ש את חששם מכישלון העצרת.

הגרי"ש פנה לרב שמחה הכהן קוק, לנכדו ולשאר הנוכחים בחדר ולאחר שציטט את הרמב"ם (זמנים-הלכות תעניות פרק א הלכה א) מצות עשה מן התורה, לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור, שנאמר "על הצר הצורר אתכם--והרעותם, בחצוצרות" (במדבר י,ט), אמר: אתם תבואו לעצרת התפילה לאור הצרה הצרורה המרגשת ובאה על עם ישראל בארץ ישראל? גם אני אבוא, אנחנו עושים כפי שכתוב בהלכה ואין צורך לחשוש מחוסר משתתפים.

בסופו של דבר השתתפו בעצרת 120 אלף איש שזעקו לבורא עולם לביטול הגזירה שהמיטו עלינו רבין ופרס בחוסר אחריותם.

בשנת ה'תשנ"ז שבו יהודים להתגורר סביב קבר שמעון הצדיק בירושלים.

עמותת מתנחלים בשם "נחלת שמעון" פנתה אל בעלי הקרקע שחציה הייתה בידי ועד העדה האשכנזית וחציה בידי ועד העדה הספרדית במטרה לרכוש את השטח וליישב בו יהודים כפי שהיה עד מלחמת השחרור.

בעוד וועד העדה הספרדית נענו ברצון ומכרו את חלקם בוועד העדה האשכנזית השיבו בשלילה נחרצת כאשר הם נתלים באילן גבוה - מרן הגרי"ש אלישיב פסק לנו לא למכור לעמותת מתנחלים משום שמדובר בהתגרות באומות.

הרב בני אלון שהוביל את מאמצי ההתיישבות בשכונת שמעון הצדיק פנה אל אבי מורי הגאון הגדול רבי יעקב יוסף זצ"ל בעצה מה לעשות בכדי לגאול את חציה השני של שכונת שמעון הצדיק.

אבא יעץ לו ללכת לשיעורו הקבוע של הגרי"ש ב'תפארת בחורים' ובסיום השיעור לגשת אליו ישירות ולהציג בפניו את הנתונים ולשאול: האם נכון הדבר או שמא שמועות שווא מופצות בשמו.

אבא זצ"ל אמר לו: אני מכיר את הגרי"ש אלישיב ולדעתי לא היו דברים מעולם.

מיד בסיום השיעור ניגש הרב בני אלון אל הגרי"ש ובטרם החל לפצות פיו שאלו הגרי"ש "האם יש לך דין ודברים עם מישהו הנוכח כאן"? משהשיב בחיוב שאלו הגרי"ש: "היכן הוא?" ואז הצביע הרב אלון על אחד הנוכחים בשיעור שעמד בסמוך אליו - האדם שסירב למכור את החצי של ועד העדה האשכנזית.

רק אז הטה הגרי"ש אוזן לשאלתו של הרב אלון.

הגרי"ש השיב מיד: "לא הוריתי הוראה כזו, ואדרבה, טוב שימכרו לעמותת נחלת שמעון כדי שהם ישיבו יהודים לנחלתם סביב ציון הכהן הגדול שמעון הצדיק".

לפני כעשר שנים עבר אברך להתגורר ברובע המוסלמי.

אביו לא אהב את הרעיון בלשון המעטה ופנה אל הגרי"ש אלישיב בשאלה האם מותר להתגורר ברובע המוסלמי. הגרי"ש אמר לאבא המופתע: "אני לא מבין מה הבעיה להתגורר שם".

לפני כמה שנים הוקצה שטח עבור ישיבת "אור שמח" בשכונת שמעון הצדיק. כמה מראשי הישיבה פנו אל הגרי"ש לשאול האם אין סכנה לבנות ישיבה בלב שכונה שגרים בה ערבים.

הגרי"ש ענה להם: "אני לא מבין מה הבעיה". כאשר אמרו לרב שמדובר בשכונה הסמוכה, שמעון הצדיק, שאל אותם הגרי"ש "מה ההבדל בין כאן (מאה שערים) לשם (שמעון הצדיק)?!".

מפי הגר"ש הכהן קוק שמעתי כי הגרי"ש אלישיב זצ"ל הורה לו לעשות כל מה שאפשר נגד תכנית ההתנתקות. הוא הורה לי בפירוש: "עשה ככל שביכולתך למנוע את הגירוש".

עו"ד הלברטל עושה עוול נוראי לדמותו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

הגרי"ש אלישיב זצ"ל ודאי לא היה איש שמאל קיצוני כפי שעו"ד הלברטל מנסה להציגו.

הגרי"ש התנגד לאוסלו בתקיפות והתנגד להתנתקות ומעולם לא שמענו מפיו מילה בנושא ההתגרות באומות.

בזכות הגרי"ש מתגוררים היום יהודים בשכונות בעלות רוב ערבי (עדיין, אנחנו עובדים על זה...).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר