הטבח בבית הכנסת

מרן הגראי"ל שטיינמן: "אין אנו יודעים חשבונות שמים"

בעקבות הטבח הנורא והמזעזע בהיכל בית הכנסת, בו נטבחו הקדושים והטהורים, הוציא מרן הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, מכתב חיזוק מיוחד לכלל ישראל, בו נכתב: "אין אנו יודעים חשבונות שמים, על מה עשה ד' לנו ככה, וצריכים לדעת שהכל בחשבון מדוקדק וברחמים". ובמה יש להתחזק? (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: משה גולדשטיין)

אינתיפאדה בירושלים • הטבח בבית הכנסת: בעקבות הפיגוע הנורא שהתרחש אתמול (שלישי) בו נטבחו על קידוש השם, הקדושים הטהורים הי"ד, כשהם עטופים בטלית ותפילין במהלך תפילת שחרית בבית הכנסת של "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים, כתב מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן מכתב חיזוק מיוחד המיועד עבור כלל ישראל בארץ ובתפוצות.

במכתב המתפרסם הבוקר בעיתון "יתד נאמן" כותב מרן הגראי"ל שטיינמן את הדברים הבאים:

"אין אנו יודעים חשבונות שמים, על מה עשה ד' לנו ככה, וצריכים לדעת שהכל בחשבון מדוקדק וברחמים, ואמרו חז"ל (סנהדרין צ"ח) מה יעשה אדם וינצל מחבלי משיח (פרש"י חבלו - פחדים וחבלים שיהיו בימיו מחיל עכו"ם) יעסוק בתורה ובגמילות חסדים.

"ע"כ נתחזק בתורה כל אחד לפי יכולתו, ובגמילות חסדים, וכן כדברי הלל הזקן שאמר מאי דעלך סני לחברך לא תעביד, ונשוב בתשובה, ולב יודע מרת נפשו איזה מהדברים שצריך להתחזק בהם, וד' יסיר מאתנו חרון אפו, ושוד ושבר לא ישמע עוד.

הכותב וחותם המשתתף בצערן של ישראל

א.ל. שטיינמן

כ"ג מרחשון תשעה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר