אנטישמיות?

תימהונית התיזה צבע על קבר המהר"ם מרוטנברג

קבריהם של המהר"ם מרוטנברג ושאר גדולי עולם, הטמונים בבית העלמין שבוורמס בגרמניה, חולל ע"י אישה תימהונית שברחה מאשפוז. בית העלמין ייסגר למתפללים (חדשות, ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הקברים שחוללו (צילום: אתר עיריית וורמס )

בית העלמין העתיק בוורמס, בגרמניה, בו קבורים גדולי עולם, חולל על ידי אישה תימהונית שהתיזה צבע כחול על מספר מצבות במקום.

המקרה התגלה, על ידי מספר מתפללים שעלו אתמול (ראשון) להתפלל על ציוניהם של המהר"ם מרוטנברג וגדולי תבל הקבורים בבית העלמין בוורמס וגילו להפתעתם כי על הקברים הותז צבע כחול.

קצין בכיר ממשטרת ריינפאלץ הממונה על אבטחת המוסדות היהודים יויכים כריסטוף, הודיע להרב מנחם ברומר העושה ימים ולילות למען בתי העלמין כי התמהונית נתפסה על חם, עם ספריי הצבע בידה והיא נמצאת כעת במעצר בית מפוקח.

סערת הקברים באירופה: התייעצות אצל נשיא המועצת

בית העלמין נסגר עד ליום חמישי הקרוב. במהלך הימים הללו ייצא צוות של החברה לשימור אתרים היסטוריים בגרמניה כדי להסיר את הצבע מהמצבות העתיקות בצורה שלא תהרוס את האותנטיות.

גב׳ סטלה שינדלר לשעבר ראש הקהילה של חבל ריינפאלץ אמרה כי בכוונת הרשויות לסגור את ביה"ע, כפי שנעשה במקומות נוספים ברחבי גרמניה. "אפשר יהיה לתאם את הביקור ולהיכנס רק באמצעות הממונים על המקום", הוסיפה שינדלר.

סגן יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' ויו"ר רבני גרמניה אמר: "לצערי מקרי האנטישמיות אמנם רבים בגרמניה וכוחות הביטחון וביטחון הקהילות עושים כל אשר לאל ידם. אולם במקרה זה, מדובר במעשה בודד של אשה תמהונית ואין מדובר במעשה אנטישמיות".

יועץ התקשורת של הועידה ודוברה של 'ועידת רבני אירופה', הרב משה פרידמן אמר "אני ממליץ להבא לכל מי שחפץ לשלוח הודעות דרמטיות לתקשורת לברר לפחות קודם את הפרטים ואם בידו לעשות אכן בעניין, מלבד הצהרות דקרלטיביות, הרי הוא מבורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר