תקדים

יו"ר המועצה הדתית בחיפה לא מכיר בבית-הדין בעירו

רבה של קריית-מוצקין הרב דוד-מאיר דרוקמן תבע לדין תורה את יו"ר המועצה הדתית בעירו, אבי וייצמן. זה האחרון סירב להגיע - ומשכך, התיר בית-הדין לרב דרוקמן לפנות לערכאות. "לבית-הדין אין סמכות לדון בעניין", כתב וייצמן במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת". בפנים: הסיפור המלא והמסמכים (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |

תקדים בחיפה: יו"ר המועצה הדתית בעיר, אבי וייצמן, הודיע כי הוא כופר בסמכויות בית-הדין הרבני. "רק שר הדתות מוסמך לדון בענייני", כותב וייצמן במסמך שהגיע לידי "כיכר השבת".

תחילתה של הפרשה פורסמה כאן בהרחבה לפני מספר שבועות. רב העיר קריית-מוצקין, הרב דוד-מאיר דרוקמן, טען כי וייצמן, המשמש כיו"ר המועצה הדתית בקריית-מוצקין (לצד 2 ערים נוספים: חיפה וירוחם), מתנכל לו.

הרב דרוקמן סיפר, כי וייצמן תכנן לסגור את מקווה הנשים בצפון העיר, אולם רק לאחר התערבותו, המקווה לא נסגר.

זמן קצר לאחר-מכן, פיטר וייצמן את הבלנית של המקווה הגב' רינה פינטו (וייצמן חשד בה שהיא זו שמסרה לרב דרוקמן את המכתב המודיע על סגירת המקווה).

וייצמן החליף את מפתחות המקווה במטרה שלא תהיה לרב דרוקמן גישה למקווה זה. ומה הנימוק? וייצמן טען לבעיות הלכתיות במקווה (שאין כאן המקום לפרטם).

"אם באמת ובכנות הבעיה ההלכתית נטו הייתה נוגעת לוייצמן - היה נכנס ללשכתי ודן עמי בתור רב העיר על הנושא", אומר הרב דרוקמן ל'כיכר השבת'. "אבל, מה אעשה ולא זכיתי לראות את האיש הלזה כשנה וחצי, ואף על הודעות משהשארתי לו בתא קולי – לא טרח ברוב נימוסו לענות".

הרב דרוקמן החליט לתבוע את פיטוריו של וייצמן בדין-תורה, אלא שוייצמן הודיע לבית-הדין שהם לא רשאים לדון בעניינו, לא פחות.

"הסמכות לדון בתביעה זו של התובע לפיטורי הנתבע אינה קנויה לבי"ד נכבד זה, אשר בגדרי סמכותו מצויים אישות ומשפחה, ועניין תביעה זו הינו מחוץ לגדרי סמכות ביה"ד הנכבד", כותב וייצמן לבית-הדין.

והוא מבהיר: "ככלל, ענייני מנויים ופיטורין כאמור בגדרי סמכותו של השר, אשר הוא זה שמינה את הנתבע כממונה על המועצה הדתית, והוא זה אשר מוסמך ליתן לתובע הסעד המבוקש על ידו. על התובע להפנות את תביעתו ודרישתו לשר הדתות ולא לכבוד בית-הדין. לפיכך מתבקש בית-הדין למחוק את התביעה על הסף".

בבית-הדין הגיבו בדהדמה על הדברים. "כל בר בי רב דחד יומא מודע לפסיקתו של מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף שליט"א שכל תביעה צריכה להתברר ב'דין-תורה', וכל מי שפונה לערכאות 'הרי זה רשע וכאילו חרף וגידף והרים יד בתורת משה רבינו' (כלומר כופר בתורת משה רבינו)", אומר ל"כיכר השבת", גורם בבית-הדין.

"אין לך חילול השם גדול מזה שנציגו, כביכול, של הגר"ע יוסף שליט"א, מודיע ברורות לבית-הדין הרבי שאין לו סמכות לדון בזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר