כולם מתנערים | תחקיר

מחדל מתמשך בבית שמש: רחוב ענק ללא תחנות אוטובוס; "סובלים בגשם, בקור, ובחום"

מלבד הבעיות שתושבי השכונה החדשה בבית שמש סובלים במשך שנתיים - מהזנחה בתברואה, מחוסר קליטה סלולרית, ממחסור בחינוך, בתי כנסת ועוד, משרד התחבורה מתעמר בתושבים | תחקיר 'כיכר השבת' מגלה, כי מלבד כל הבעיות שצוינו, באחד הרחובות הגדולים בשכונה אין תחנות אוטובוס | התושבים ל'כיכר': "כמה אפשר לסבול?" (חרדים)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
תחנת עליה אחת בלבד ברחוב ריש לקיש (צילום: באדיבות המצלם)

אבסורד ברמת בית שמש ד': לעתים נדמה שהשכונות החדשות בבית שמש מתנהלות מכוח האינרציה, כאשר ישנן בעיות כולם מתנערים - כולל ראש העיר עליזה בלוך, שמשתדלת לזרוק תדיר את האחריות ממנה.

הפעם אנו לא מתעסקים בשלל הבעיות; בתברואה, בקליטה, בחינוך ועוד ועוד של השכונה החדש והגדולה - רמת בית שמש ד', אלא במשהו הכי אלמנטרי שיש - תחנת אוטובוס.

על פי בדיקת 'כיכר השבת', כאשר תושבי רחוב ריש לקיש בשכונה, רוצים לצאת מהרחוב בתחבורה ציבורית, הדרך היחידה שלהם לעשות זאת תהיה רק בקו אחד שעובר במקום, קו 4 וקו 4א'.

אלא שזאת הבעיה הקטנה. הבעיה החמורה יותר של התושבים, הינה העובדה שאם אתם לא ברי מזל שגרים ליד התחנה – תצטרכו ללכת לעיתים למעלה מעשר דקות כדי להגיע לתחנה שתוציא אתכם מהרחוב לכל מקום אחר בבית שמש ומחוצה לה.

מדובר ברחוב שלם וגדול שבו האוטובוס מילא חוצה, אך ללא תחנה אחת נוספת באמצע לרפואה, שלא נדבר על כך שכבר למעלה משנה וחצי שהרחוב מאוכלס בתושבים ואין תחנות מסודרות במקום ונוצר מצב שאנשים עומדים דקות ארוכות בגשם וברוח ללא קורת גג הולמת.

התושבים תפסו יוזמה ובנו תחנה מקרשים וכיסאות שהם אספו. אלא שגם זו נהרסה בחסות הרוחות החזקות.

תחנה שהתושבים בנו בעצמם והתפרקה ברוח (צילום: באדיבות המצלם)

יוסף, תושב הרחוב מספר בשיחה עם 'כיכר השבת': "לא רק שמדובר בקו אחד שעובר בשכונה שלנו, לא רק שאין לנו קורת גג נורמלית ועלינו לעמוד בשמש ובגשם בתחנה לא מסודרת, אלא גם שלעיתים אוטובוסים לא באים או יוצאים באיחור".

"הגענו למצב בלתי נסבל", מתאר יוסף - "שמצריך גם הליכה רבה לעבר התחנות וגם זמני המתנה ארוכים ובלי תחנות ראויות לשמן".

יוסף עושה חשבון זריז: "יש בערך עשרים בניינים בין תחנה לשנייה, ממוצע דירות בכל בניין הוא 26 דירות. זאת אומרת למעלה מחמש מאות משפחות בין תחנה אחת לשנייה שצריכים להיטלטל. לא הגיוני".

סימי ש. תושבת הרחוב תיארה ל'כיכר השבת' את הסיוט המתמשך שהיא חווה בכל פעם שהיא צריכה לצאת מהרחוב: "אני גרה ברחוב ריש לקיש 14, זה יוצא בדיוק באמצע, כל פעם שאני צריכה לצאת מהשכונה, זה הופך לסיוט של ממש. זה לצאת עם הילדים להליכה של כשבע דקות לתחנת אוטובוס, וכל זה בוקר ובגשם, ובקיץ תחת השמש הקופחת, ואז אחרי ההליכה המתישה, תחנת האוטובוס מדובר בתמרור בלבד. אין ספסל לשבת, אין גג להגנה מפני גשם או שמש, פשוט סיוט".

בגשם וברוח. בשמש ובחום. ללא תחנות הולמות (צילום: באדיבות המצלם)

ריקי, דיירת נוספת מהרחוב אומרת בשיחה ל'כיכר השבת': "עקב כך שמדובר בשכונה חדשה, אין עדיין מכולת בכל האזור הפנימי של ד'2, מהבית שלי למכולת מדובר בהליכה של כעשרים דקות. אם לאוטובוס היה תחנות לאורך הרחוב, לפחות היינו נעזרים בו להגיע למכולת, כי הקו הזה עובר ממש ליד הבית שלי, אבל התחנה שלו במרחק הליכה גדול, כך שהוא לא באמת עוזר".

מדוברות עיריית בית שמש נמסר לכיכר השבת: "קביעת תחנה בקו של תחבורה ציבורית היא בסמכות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.

"ראש העיר ד"ר עליזה בלוך פנתה כבר מספר פעמים למשרד התחבורה בתקופת הממשלה הקודמת כדי להוסיף תחנות באזור המדובר. אין ספק לראש העיר כי משרד התחבורה בממשלה הנוכחית יוסיף תחנות באזור הנ"ל.

"ראש העיר ד"ר עליזה בלוך מתכוונת במליאה הקרובה לאשר תקציבים לחיזוק תשתיות תחבורה ציבורית ובכלל זה בניית תחנות ופסי האטה".

תושב השכונה שפנה למשרד התחבורה זכה לתשובה הבאה:

חילופי האשמות. מכתב שנשלח ממשרד התחבורה לתושב העיר (צילום: באדיבות המצלם)

אם נסכם את תוכן המכתב: "הנושא בחסות עיריית בית שמש".

ממשרד התחבורה נמסר לכיכר השבת: "תכנון וביצוע התחנות הינם באחריות העירייה. המשרד העביר לעירייה תקציב ייעודי לפרוייקטי תח"צ ברחבי העיר, בין היתר לתכנון וביצוע מפרצים לתחנות אוטובוסים ולהסדרת פסי האטה המותאמים לתחבורה ציבורית ברחבי העיר".

אז מי אשם? העירייה, משרד התחבורה? לא שזה משנה לתושבים הסובלים, הם רק רוצים שיטפלו במינימום המגיע להם, אך נראה כי המשפט המפורסם: "להצלחה אבות רבים אך הכישלון יתום", נכון במקרה הזה יותר מתמיד...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר