זה העונש שיקבל

התעלל בחרדי בשופרסל: העובד הערבי הגיש ערעור - ונדחה

בית המשפט דחה את הערעור שהגיש כמאל חמידאן, שהתעלל בצעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל, וירצה שנת מאסר בפועל (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חמידאן בבית המשפט, לפני כחצי שנה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט המחוזי בירושלים דחה היום (שלישי) את ערעורו של כמאל חמידאן, מבית ג'אלה, שהורשע בהתעללות ותקיפה של עובד חרדי צעיר בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל לפני כשנתיים, ונגזר עליו שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 10,000 שקלים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד חמידאן, באמצעות עו"ד יעל ריצ'קר מפרקליטות מחוז ירושלים, חמידאן והמתלונן הכירו מספר שנים בעקבות עבודה משותפת ב"שופרסל" בגוש עציון. חמידאן נהג במספר הזדמנויות להציק לו במקום עבודתם, להקניט אותו ולהכותו בסטירות.

לפני כחצי שנה בית המשפט הרשיע את חמידאן וגזר עליו עונש מאסר משמעותי. לטענת חמידאן לא הייתה הלימה בין מעשיו לעונש שנגזר עליו, לא ניתן משקל ראוי לחרטה שהביע ולזמן שחלף מאז נעברו העבירות שביצע, והוא הגיש ערעור לבית המשפט.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) ביקשה לדחות את הערעור, הדגישה את מעשיו החמורים של המערער ואת הנזק שנגרם למתלונן וטענה כי במהלך המשפט המערער התחמק מחרטה על מעשיו והאשים אחרים, בין היתר, מי שנכח באירוע ואת המעסיק שלו. כאמור, הערעור נדחה.

אמו של הנפגע אמרה בדיון שבו הורשע חמידאן: "אני מאוכזבת, אני גידלתי אותו להיות עצמאי, האירוע הזה פגע בו, 10 אלף שקל זה גלידה, זה לא כסף לשקם אותו, אנחנו משלמים לו טיפולים, 10 אלף שקל זה כלום, זה לא ישקם אותו, זה לא נותן לו בסיס להיות עצמאי".

לאחר הדיון אמר אביו של הנפגע, הרב שמואל בלוי כי "היינו רוצים עונש יותר כבד, לפחות חמש שנות מאסר. לפגוע בחסר ישע מגיע הרבה יותר. בפרשתנו כתוב 'נקום נקמת ה' במד.ין', אומר רש"י מה זה נקמת ה'? בגלל שמי שפוגע בעם ישראל הוא פוגע בהשם. כל נקמה היא בכיוון הנכון אבל צריך הרבה יותר".

על הפיצוי הכספי שקיבלו, אמרה האמא כי "זה כלום, זה מספיק לקנות גלידה ופיצה. הילד הזה צריך שיקום, הוא צריך לעבוד, הוא צריך לבנות לו את הביטחון, עשרת אלפים שקל זה לא מכסה טיפול ושיקום, זה כלום, זה צחוק".

אמו של הצעיר היהודי אמרה לפני הדיון כי "הבן שלי חסר ישע, אנחנו גידלנו אותו להיות עצמאי, וזה גרם לו רגרסיה עצומה, ועל זה אני בוכה, זה מה שמפריע לי. רואים מישהו חסר ישע ברחוב, לא לחשוב שזו מגפה מדבקת, אפשר לשבת לידם, לעודד אותם, לחזק אותם". לשאלת 'כיכר השבת' האם הוא חזר לעבוד, השיבה האם: "כן, הוא חייב לעבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר