סערת ההקפאה ● הימין זועם:

"ישי מחזיר את ש"ס לזמן הסכם אוסלו. נרדוף אחריו"

בניגוד להצהרות שפיזר בשבועות האחרונים, יו"ר ש"ס אלי ישי החליט להימנע מהתנגדות להקפאה נוספת. בימין החליטו לצאת למלחמה בש"ס. "מה שקורה כעת התרחש גם באוסלו", אומר בזעם הרב שלום-דב וולפא. בימין מבטיחים להפגין מול בתי החכי"ם של ש"ס: "נחכה להם גם מחוץ לבתי הכנסת", הם מבטיחים (פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
ההפגנה נגד ש"ס, אמש (פלאש 90)

במשך שבועות רבים הצהיר יו"ר ש"ס אלי ישי, כי הוא לא יסכים בשום אופן להמשך ההקפאה - כפי שדורש נשיא ארה"ב ברק אובמה. אלא שאמש, הכל התהפך וישי החליט שלא להצביע נגד המשך ההקפאה.

בעקבות ההחלטה של ישי, ארגוני הימין החליטו לצאת במלחמה בישי ובחברי מפלגתו. בישיבה שקיימו הבוקר פעילי הארגון הימין "ארץ-ישראל שלנו" לצד נציגים מיהודה ושומרון, הוטחה ביקורת קשה נגד ש"ס.

הרב שלום-דב וולפא יו"ר המטה להצלת העם והארץ אמר: "מה שקורה כעת, התרחש גם באוסלו. גם אז הכריעו את הכף מנעמי השלטון וש"ס וויתרה על אידיאולוגיה תמורת כיסאות. אנשי ש"ס חייבים לזכור שיש דין ויש דיין".

יו"ר "ארץ-ישראל שלנו", ברוך מרזל התבטא אף הוא בחריפות: "ש"ס חוזרת על פשעי העבר ותומכת בצעדים שיביאו לשפיכת דם יהודי".

פעילים אחרים בישיבה התבטאו בחריפות ואף אמרו כי "שרי ש"ס הם גנבי קולות".

בסיום הישיבה, הוחלט לפתוח בקמפיין נגד ראשי ש"ס שבין-היתר יכלול הפגנות מול בתיהם, משמרות מחאה צמודות ואף צוותי פעילים שיצמדו לשרי ש"ס.

"בכל מקום, בבתי-הכנסת, בקניות, בסיורים - נדאג להזכיר להם שהם מפירים את ההבטחות שלהם לציבור ובוגדים בבוחריהם", אמרו הפעילים.

עוד הוחלט האסיפה, כי סמוך לבתי-הכנסת בהם מתפללים אנשי ש"ס יופצו כרוזים שיסבירו למתפללים כי נציגי ש"ס לא יכולים לרחוץ בנקיון כפיים, לאחר שהם חוזרים על הטעויות של אריה דרעי בהסכם אוסלו.

"נדאג שהם יצטערו על עמדתם בנושא ההקפאה בדיוק כמו שאריה דרעי הצטער על אוסלו", הבטיחו הפעילים.

מה יקרה בעוד 90 יום?

פקידי ממשל אובמה מאמינים, כי בתום 90 ימי תקופת ההקפאה השניה, בהנחה שממשלת ישראל אכן תאשר אותה, תאבד המחלוקת על ההתנחלויות חלק ניכר מעוקצה אם ישראל והפלסטינים יתקדמו במידה מספקת בשרטוט תוואי המדינה הפלסטינית העתידית.

לפי התרחיש הסביר ביותר, יסכימו שני הצדדים במהלך תקופה זו שכמה גושי התנחלויות גדולים בגדה המערבית יישארו בשליטת ישראל, וכפיצוי יקבלו הפלסטינים אדמות בגודל זהה משטחה של ישראל, לדברי מקור המקורב לתהליך השלום. הוא מצוטט הבוקר (ב´) ב"ניו יורק טיימס".

הצדדים ישאירו את שרטוט קווי הגבול הסופיים לתקופה מאוחרת יותר במו"מ הישראלי – פלסטיני, אך הסכם כללי על תוואי המדינה הפלסיטינית יגרום לכך שחשיבותה של בעיית ההתנחלויות תקטן, אמר אותו מקור.

לדבריו, שני הצדדים לא ייצטרכו ליישב סוגיות עדינות, כגון מעמד ירושלים, ב-90 ימי ההקפאה השניה. מטרתה של ההארכה, לדברי המקור, היא לאפשר למו"מ הישראלי – פלסטיני לתפוס מספיק תאוצה כדי שהוא יוכל להימשך בעתיד ללא הפרעה.

בינתיים מוסיף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנהל מו"מ עם ממשל אובמה על הפרטים שכרוכים בהצעת התמריצים האמריקנית. זו נמסרה כזכור לנתניהו בשיחתו עם שרת-החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, ביום ה´ שעבר.

בין השאר מתנהל עתה דיון באילו תנאים תקבל ישראל את 20 מטוסי אף 35, חלק מחבילת התמריצים שהגישה קלינטון לרה"מ. חלק מרכיבי חבילת התמריצים, לרבות ציוד צבאי ואמנת ביטחון ישראל - ארה"ב, היו אמורים להימסר לישראל בשלב יותר מאוחר,קרוב למועד החתימה על הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, אומר הטיימס.

קודם לכן, בדרכו חזרה הביתה, כתום ביקור ממומשך באסיה, אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי העסקה הראשונית שהושגה בין נתניהו לבין קלינטון היא "מבטיחה".

"אני משבח את ראש הממשלה נתניהו על שעשה צעד קונסטרוקטיבי ביותר", אמר אובמה. "מבחינתו זה לא קל, אם כי אני חושב שזה סימן שמראה על כך שהוא רציני".

ובינתיים, בכיר בקהיליית המודיעין של ישראל הזהיר, בשיחה עם קבוצה קטנה של עיתונאים, כי בלי התקדמות משמעותית ומיידית בתהליך השלום ייפגעו מנגנוני הביטחון של הפלסטינים. הבכיר, שביקש לא לנקוב בשמו, מצוטט הבוקר ב"וול סטריט ג´רנל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר