גפני ליועץ המשפטי לממשלה:

"מתנגדי מכתב הרבנים, ומה עם הציבור החרדי?"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה שיבדוק ויתערב על מנת לעצור את התופעה, בה מונעים מתושבים חרדים להתגורר במספר ערים בישראל. "לעת הזו, בו התפרסם מכתב הרבנים, לא שמעתי אמנים ומשפטנים שיביעו עמדה כנגד התופעה", הוא כותב (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
מפלים חרדים. גפני (פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ הרב משה גפני פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה שיבדוק ויתערב על מנת לעצור את התופעה החמורה בה מונעים מתושבים חרדים להתגורר במקומות שונים בארץ.

ח"כ גפני כותב במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה כי "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חמורה של מניעת אכלוס תושבים חרדים בישובים שונים".

ח"כ הרב גפני מביא כדוגמא במכתבו את הישוב ´רמות השבים´ אשר שם מנהלים תושבים מאבק כנגד אכלוס חרדים בישוב.

"השבוע מתארגנת בישוב ´רמות השבים´ אסיפה כדי למנוע מאזרחים חרדים לגור במקום, אמנם חרדיות איננה גזע, דת או מין אך ברור לחלוטין כי הדבר נוגד את החוק ומהווה הפרה בוטה של כבוד האדם וחירותו, שוויון, וכל ערך עליו מושתת חברה מתוקנת".

גפני מזכיר במכתבו את "מכתב הרבנים" אשר פורסם בנושא מניעת מכירת דירות לערבים אשר עוררה סערה רבה במדינה.

"לעת הזו, בו התפרסם מכתב הרבנים אשר הסתייגו ממנו בפומבי גדולי התורה ורבנים רבים, לא שמעתי אי מי מ´אנשי הרוח´, אמנים, משפטנים, ואנשי ציבור אשר יביעו עמדה כנגד הניסיון למנוע מציבור חרדי להתגורר במקומות שונים בארץ הזאת".

לסיום מבקש גפני את בדיקתו של היועץ המשפטי לממשלה והתערבותו כדי למנוע את התופעה החמורה.

קצת מוזר, שגפני מתנער מצד אחד "מכתב הרבנים", אך מצד שני מנסה להביא ממנו דוגמה - שגורמי שמאל לוחמים במכתב הרבנים, אבל שוכחים את החרדים.

הבוקר צוטט הרב יאשיהו פינטו בהקשר למכתב שמחולל סערה: "מכתב הרבנים התיר את דמם של יהודי הגולה, יסודו בטיפשות".

לפי הדיווחים, הרב אמר למקורביו בסוף השבוע: "יהודים בניו יורק באים אלי מבוהלים, אומרים לי שהעיתונים מלאים בכתבות על מה שקורה בארץ. המכתב הזה בטיפשות יסודו.

"יש היום גזענות גדולה כלפי יהודים באמריקה. מה המשמעות של מכתב כזה? שיהודים לא יוכלו לחיות בניו יורק ולא בשום מקום אחר בעולם".

הרב פינטו הוסיף: "יש רבנים שחושבים שאנחנו בתחילת הגאולה, אבל הגאולה עדיין לא באה", והוסיף, בהתייחסו לחתומים על המכתב, כי "יש בתוכנו ´שועלים קטנים מחבלים כרמים´".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר